HJÄLP mig med sambos hund!!

K

Kissy

Vi har två hundar, en är min och en är hans.

Jag har problem med ledarskap kanske.

Hon är galen i stora lastbil med grävmaskin stående i lastbilen.. Det märkte jag idag för när jag gick med båda hundar till affären för att köpa snus till mig. Men när vi gick hem igen cykel/gå väg bredvid väg..Tik går vänster sida om mig, min hane höger sida om mig för han måste alltid nosa på gräs..

Tik gör inte så oftare men hon går iallafall vänster om mig och jag trodde aldrig att hon skulle vara "galen" i lastbil.. Eller rädd för den kanske?

Hon flyger mot lastbil, jag hann ta hårt i koppel och "kasta" tillbaka henne till mig, jag blev otroligt rädd och darrade. Hon kunde ha varit död idag.

jag undrar hur jag skall kunna träna henne att hon får inte göra sådär mer eller ska hon gå höger om mig och jag är beredd hela tiden eller ska jag ha godis med mig om jag ser lastbil igen så får jag henne att sitta och försöka få henne se på godis?

min hane bryr inte om bilar och lastbilar därför hade jag aldrig behövat träna honom men nu har vi en ny hund här och henne hade vi bara i 2 veckor.

TACKSAM FÖR TIPS!!
 
Sv: HJÄLP mig med sambos hund!!

För att kunna ha flera hundar så krävs det dubbelt så bra lydnad på dem!!!!

Arbeta din hane själv. Och arbeta tiken själv!! Fot, sitt, ligg bla bla bla......

Sen när du känner att det börjar funka med båda på var sitt håll så träna dem tillsammans.

Sen skulle jag vilja ha BÅDA hundarna på vänster sida om mig. Det är en säkerhet om jag är ute bland trafik. Låt inte din hane gå och lukta när ni promenerar. Lite ska han kunna jobba. Var positiv när du tränar. Använd dig av röst och godis. Banna inte i onödan. Gör dem fel so what... ignorera och i samma sekund de gör rätt BERÖMMMMM :banana: Det är inte lätt det här inte jag vet

//Ägare till odräglig St:Bernhard ;)
 
Sv: HJÄLP mig med sambos hund!!

För att kunna ha flera hundar så krävs det dubbelt så bra lydnad på dem!!!!

Arbeta din hane själv. Och arbeta tiken själv!! Fot, sitt, ligg bla bla bla......

Sen när du känner att det börjar funka med båda på var sitt håll så träna dem tillsammans.

Sen skulle jag vilja ha BÅDA hundarna på vänster sida om mig. Det är en säkerhet om jag är ute bland trafik. Låt inte din hane gå och lukta när ni promenerar. Lite ska han kunna jobba. Var positiv när du tränar. Använd dig av röst och godis. Banna inte i onödan. Gör dem fel so what... ignorera och i samma sekund de gör rätt BERÖMMMMM :banana: Det är inte lätt det här inte jag vet

//Ägare till odräglig St:Bernhard ;)


Ok, tack för tips! Jag ska testa det och ska även be sambo att börja träna henne vid vägarna också så att han och jag kan dela på träningar. Satsa nu på ledarskap och trafiksäkerhet. Min hane är duktig på övrig men han är "psyk" i att märka område.. det är upp till mig att träna honom, det är aldrig hundars fel. Nu satsar jag!

Du har sankt bernhard ser jag nu, jag har haft det förut när jag var liten 2 gånger. Dom var stora och dreglar gärna:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 774
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 657
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp