Jag har några kilon jag väldigt gärna vill bli av med efter att ha varit gravid. P.g.a komplikationer efter födseln så får jag inte motionera/styrketräna mer än att gå promenader och så kommer det se ut åtminstone två månader till. Jag har försökt att gå så mycket som möjligt men med facit i hand så blir det ca 35-40km/v och jag tror inte att jag kommer bli så mycket flitigare framöver. Jag känner att jag måste förbättra mitt matintag istället för att få saker att hända. Bebisen har ett extremt (?) behov av närhet, vilket jag hoppas kommer ändra sig framöver, men just nu kan han i stort sett aldrig ligga själv utan ska bäras runt på. Jag inser att det är en dålig ursäkt för att stoppa i sig skräpmat, men så har fallet blivit. Det är så väldigt enkelt att stoppa i sig ett par kakor, ta en glass eller en bit choklad när man börjar bli hungrig. Luncherna har till största delen bestått av "ikeapizzor", just för att det är så enkelt.
Så till saken:
Jag behöver tips på enkla mellanmål och luncher som också är nyttiga och mättande. Det ska helst gå att fixa med en hand och inte behöva tillagas på något sätt som kräver arbete eller uppmärksamhet i någon högre grad. Hjälp mig med ideer!
Så till saken:
Jag behöver tips på enkla mellanmål och luncher som också är nyttiga och mättande. Det ska helst gå att fixa med en hand och inte behöva tillagas på något sätt som kräver arbete eller uppmärksamhet i någon högre grad. Hjälp mig med ideer!