Hjälp mig med Dressyrrörelserna!?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lillgangstah

Min en av mina dressyr ponnyer är tävlad upp till och med la:1 och hon är jätteduktig på både Förvänd galopp,skänkelvikning och Rygga,Men hur jag än försöker så fattar hon inte,byten, öppna,sluta och bakdelsvändning?
Någon som vet hur jag ska göra på ett enkelt sett för att hon ska förstå?
Tävlar just nu la:1 och har får mellan 65-71% varje gång:) så jag tycker det är lite tråkigt att vi inte kommer högre i klasserna pga att vi inte kan detta. Hjälp mig!!!:confused:

Sv: Hjälp mig med Dressyrrörelserna!?!

Ta hjälp av en bra tränare.

antingen skojar du med oss eller så är du kanske fullt seriös. om du är fullt seriös så ska du ta hjälp av en tränare.
sen undrar jag varför du vill lära din ponny byten? eller menar du enkla byten?

Inget är väl omöjligt egentligen, men hur kan man komma upp på den nivån utan att rida skolor?

Att få hästen att greppa att den ska gå rakt fram men vika in fram- eller bakdelen och korsa benen är inte så svårt, så antingen har din häst grava låsningar eller smärta av annan orsak, eller så är det du som ryttare som inte förstått rörelserna och hindrar hästen.

Oavsett orsak så verkar det konstigt att du öht kan rida på den nivån du ändå gör, om dessa fel finns med i bilden. :o

Skolorna är ju liksom basen till mycket, även om de till vardags kanske inte utförs på ett sådant sätt att de "duger" på tävling.

Hej!
Troll nääe? Men la:1 ingår bara skänkelvikning förvänd och rygga vilket hon är jätteduktig på. Hon har inte ont någonstanns,men hon har liksom aldrig lärt sig att göra det.

i en av dina andra trådar skriver du om att du tävlar din stora häst i msv b... undrar hur du i så fall inte kan rida skolor på din ponny.

ta hjälp av en tränare rekomenderar jag ännu en gång.

Säger som alla andra, tränare!

Ponnyn kanske inte har lärt sig dessa rörelser, och då förstår den ju helt enkelt inte vad du vill?

Säger som alla andra, tränare!

Ponnyn kanske inte har lärt sig dessa rörelser, och då förstår den ju helt enkelt inte vad du vill?

Fast en häst som förstår grundläggande hjälper som sidförande skänkel, vikthjälper osv brukar gå att "placera" i en skola utan större problem, även om rörelsen kanske inte blir perfekt, så länge ryttaren gör rätt och är tydlig.

Hej förstår att det blir snurrigt för er,men vi är tre stycken som använder denna användaren,jag har aldrig tävlat högre än la:! i dressyr.
Enkla byten menar jag förstås. Nä hon förstår inte vad jag menar det är det som e probemet,ska ta hjälp av tränare,men jag har inte hittat någon jag trivs med ännu.

Jag föreslår att du hittar en tränare, kanske din kompis som rider MsvB kan hjälpa dig?

Råd nummer två: Skaffa egna användarnamn så slipper du trollanklagelser.

/b_a_l, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 322
Senast: JohannaB
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10