Hjälp mig komma på vilket märke!

tinafinis

Trådstartare
Jag är även nyfiken på det är för märke på en av mina selar!
Försökte ta en bild men det blev inte bra.
Kanske kan förklara. Under skalmremmen på vänster(?) sida på själva jorden som är inte till revbenen på hästen är det ett märke som är stömplat i lädret.
Det är rättså skavt. Men det är runt o man ser att det står något där upp typ orginal(?). Sedan är det någon symbol i mitten.
Nån som har en aning?

Jag tror den är urgammal!

Sv: Hjälp mig komma på vilket märke!

ska det vara en bild här? ser iaf ingen?:confused:

Tärnsjö är enligt mig den absolut bästa selen...tror dom slutat tillverka den men jag har en som är underbar och säkert över 30 år gammal......dom blir bara "bättre o bättre" :D Man får sy om nån söm eller byta däckelringar ibland....

Har 2 st nyare också som är QH på...

Samtliga andra märken jag har köpt har jag sålt ganska snabbt, inget slår en tärnsjö :love:

Tärnsjö är enligt mig den absolut bästa selen...tror dom slutat tillverka den men jag har en som är underbar och säkert över 30 år gammal......dom blir bara "bättre o bättre" :D Man får sy om nån söm eller byta däckelringar ibland....

Har 2 st nyare också som är QH på...

Samtliga andra märken jag har köpt har jag sålt ganska snabbt, inget slår en tärnsjö :love:

De har slutat att tillverka sådana för att efterfrågan var för dålig, de var tyvärr lite för dyra. Men jag tror att om någon absolut skulle vilja ha en Tärnsjösele igen syr de nog på beställning, men priset blir väl därefter. Men jag tror att mycket läder i de lite bättre finska selarna är garvat i Tärnsjö fortfarande, kvalitén på selarna behöver ju inte vara i klass med Tärnsjös för det. Förr fanns det till och med två seltillverkare i Tärnsjö, tror att det andra märket hette EJCO eller något liknande.

Ja deras läder finns väl i andras produkter. Det är just lädret och "hantverket" som gjorde dom dyra ( och bra) En tärnsjösele blir bara bättre o bättre ju äldre den blir. Jag har haft andra selar som ALDRIG blir mjuka hur mycket man än håller efter dom.

Nej. inte lönt för de syns ändå inte va de e på bilden...

Jag tycker att Tärnsjöselen är selarnas Rolls Royce. De bara håller och blir bättre med tiden. Tråkigt att de har slutat sy travselar. Har hört att de måste ha in en beställning på minst 25 selar för att sy upp travselar. Så om alla som vill ha en Tärnsjösele går ihop så är det bara att lägga en beställning. Vore väl något för någon firma som säljer travutrustning?

Ja de ända som börjat gå sönder på denna är ju gummijorden. lädret e de inget fel på. gick igenom de nogrant här om dan.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 881
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 550
Senast: Liten
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Rebeckafalk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka