Hjälp mig hitta skydd

Problematisk

Trådstartare
Jag är på jakt efter nya senskydd. Problemet är bara att jag inte vet vad jag vill ha! Jag vet däremot vad jag INTE vill ha, och det är en rätt gedigen lista :o
Men här kommer iallafall vad jag INTE letar efter, så kanske nån har nåt att tipsa om :)
* Inga stora, jätteväl synliga loggor
* Varken tunna, sladdriga eller som en stenhård, stel plastskiva
* Inget fult "blankt mönster" på plasten
* Inte såna spännen som är på träns etc, det ska gå snabbt att ta på och av

Och så är budgeten begränsad, så de bör vara ganska billiga också.

Finns det några jag missat, som kan vara vettiga?

Catagos är trevliga, sitter bra och kostar inte så mycket :) Vet inte vad du tycker är stora loggor, men om deras logga är för stor så är det ju lätt att bara sprätta bort lilla tyglappen utanpå själva spännet

Catagos är trevliga, sitter bra och kostar inte så mycket :) Vet inte vad du tycker är stora loggor, men om deras logga är för stor så är det ju lätt att bara sprätta bort lilla tyglappen utanpå själva spännet

Tack för tipset! Har du alltså erfarenhet av dem så du vet att de sitter bra? :)
De var väl inte skitsnygga och loggan är lite större än vad jag gillar, men ser ut att vara lätt att sprätta bort den om det är så :up:

Titta om Tekna har det du söker.

Hittade ett par som såg helt okej ut :up: Kanske inte jätteförtjust i dekorsömmarna (kanske finns fler än de jag hittade dock?) men det kanske man inte tänker så mycket på när man använder dem.
Ser ut som att de är i läder? Jag har nog aldrig haft lädersenskydd, funkar det bra?

Hittade ett par som såg helt okej ut :up: Kanske inte jätteförtjust i dekorsömmarna (kanske finns fler än de jag hittade dock?) men det kanske man inte tänker så mycket på när man använder dem.
Ser ut som att de är i läder? Jag har nog aldrig haft lädersenskydd, funkar det bra?
Är inte läder utan imitation.

Haft mina över 10 år tror jag och än inga fel på dom även om dom används ute i både lera och genom vatten:love:

Tack för tipset! Har du alltså erfarenhet av dem så du vet att de sitter bra? :)
De var väl inte skitsnygga och loggan är lite större än vad jag gillar, men ser ut att vara lätt att sprätta bort den om det är så :up:
Det lät som om du ville ha ett par helt enkla utan krusiduller till lågt pris, och då passar de in på beskrivningen ;) Har haft Catago på allt från liten b-ponny till häst på över 170, funkat fint i alla storlekarna!
Men varför inte gå på att de ska sitta som handen i handsken istället? Exempelvis eskadrons är super :D

Det lät som om du ville ha ett par helt enkla utan krusiduller till lågt pris, och då passar de in på beskrivningen ;) Har haft Catago på allt från liten b-ponny till häst på över 170, funkat fint i alla storlekarna!
Men varför inte gå på att de ska sitta som handen i handsken istället? Exempelvis eskadrons är super :D

Jo jag gillar verkligen eskadron, men de är tyvärr lite över budget för tillfället :(

De absolut bästa skydden jag har är damaskerna från Premier Equine (och jag har testat många).
De sitter perfekt, andas, glider aldrig och det kommer inte in smuts under. Dessutom ser mina fortfarande nya ut efter tvätt trots att de är använda nästan dagligen i 1,5 år.
Jag har de enkelknäppta, M fram och L bak (hbl av nätt modell).

Jag har senskydd från Catago, dem är faktiskt väldigt bra, sitter bra på. Sen har jag läst bra grejer om Horzes egna. Det ser ut som deras logga är väldigt lätt att ta av om man vill det.

De absolut bästa skydden jag har är damaskerna från Premier Equine (och jag har testat många).
De sitter perfekt, andas, glider aldrig och det kommer inte in smuts under. Dessutom ser mina fortfarande nya ut efter tvätt trots att de är använda nästan dagligen i 1,5 år.
Jag har de enkelknäppta, M fram och L bak (hbl av nätt modell).

Fast det är damasker då alltså? Har de senskydd också och vad ligger priset på isåfall? Hittar inget när jag googlar :crazy:

Jag är på jakt efter nya senskydd. Problemet är bara att jag inte vet vad jag vill ha! Jag vet däremot vad jag INTE vill ha, och det är en rätt gedigen lista :o
Men här kommer iallafall vad jag INTE letar efter, så kanske nån har nåt att tipsa om :)
* Inga stora, jätteväl synliga loggor
* Varken tunna, sladdriga eller som en stenhård, stel plastskiva
* Inget fult "blankt mönster" på plasten
* Inte såna spännen som är på träns etc, det ska gå snabbt att ta på och av

Och så är budgeten begränsad, så de bör vara ganska billiga också.

Finns det några jag missat, som kan vara vettiga?
Svårt att veta vad stor logga är. Veredus tr pro är fina.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka