Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jeremy rudge kan du få måttbeställd
JR har jag hopp för men är också orolig för bredden på dem.
Jag är inte speciellt bra på sadlar - men vill ändå göra ett input i tråden.
Har du testat jacson? hade det på min breda ponny med svängd rygg tidigare (jacson santa cruz merina , x-vid bom). finns även xx-vid iaf. + 16,5".
( ni får ursäkta om jag är lite ute och cyklar, håller på att lära mig i sadeldjungeln)
Ett hett tips är att köpa den sadel du känner ligger bäst, inom din budget, och sedan köpa en Ogilvy Equestrian Half Pad att ha under. Den anpassar alla sadlar något helt otroligt. Jag har den själv till min unghäst, som har musklat om sig en hel del, och sadeln ligger fortfarande helt perfekt eftersom padden hela tiden anpassar sadeln optimalt. Sen blir det skönare för ryttaren att rida med den också! Och den kan du ju växla mellan de tre hästarna om ni inte rider samtidigt!
Är det inte smartast att kanske ta hjälp av någon som verkligen är expert? Kanske nån i någon hästsportbutik eller så?
Vill bara inflika att när jag pratade med en sadelkunnig på ridsportsaffären så tyckte hon att Merinan passar en lite rakare rygg. Hon rekommenderade just bl a den till min häst som har rak rygg. Så av Jacsons modeller ska du nog välja en annan.