MaRomer
Trådstartare
Behöver lite tips på vad jag ska kolla efter för sadel till min ponny.
Hon är en c-ponny. Manke och svängd rygg. Men även väldigt bred/rund.
Hon har haft en Wintec cair Wide 16" som ligger hemskt i bakvikt! Och är för smal. Spänner man sadelgjorden så lyfter hela sadeln bak.
Testade idag en Princeville 37 i bom och 17"(fick tips att den skulle passa henne). Den låg lika illa, dvs för smal och i bakvikt, den var även för lång.
Ryttaren behöver en 16,5" att rida i. Men samtidigt har ponnyn kort anläggningsyta. Just nu reder vi ut spända muskler pga felaktig sadel (ponnyn har varit ute på foder). Så det är bara tömkörning i alla fall december ut. Men i vilken ände ska jag börja att leta sen?? Gärna under 5000kr.
Det ska helst vara en hoppsadel. Men ge även förslag på andra sadlar!
bilder på ponnyn:
augusti 2009
I December 2009
April 2010
November 2010
Insåg nyss att bilderna är super dåliga. Men ska ta nya bilder på lördag!
Hon är en c-ponny. Manke och svängd rygg. Men även väldigt bred/rund.
Hon har haft en Wintec cair Wide 16" som ligger hemskt i bakvikt! Och är för smal. Spänner man sadelgjorden så lyfter hela sadeln bak.
Testade idag en Princeville 37 i bom och 17"(fick tips att den skulle passa henne). Den låg lika illa, dvs för smal och i bakvikt, den var även för lång.
Ryttaren behöver en 16,5" att rida i. Men samtidigt har ponnyn kort anläggningsyta. Just nu reder vi ut spända muskler pga felaktig sadel (ponnyn har varit ute på foder). Så det är bara tömkörning i alla fall december ut. Men i vilken ände ska jag börja att leta sen?? Gärna under 5000kr.
Det ska helst vara en hoppsadel. Men ge även förslag på andra sadlar!
bilder på ponnyn:
augusti 2009
I December 2009
April 2010
November 2010
Insåg nyss att bilderna är super dåliga. Men ska ta nya bilder på lördag!