Hjälp mig hitta en överdel

tott

Trådstartare
Vi ska ha en liten (!) julmiddag inom företaget och jag har köpt dessa byxor. De är lite glansiga och lite sådär halvt läderimitation. Nu saknar jag en festlig överdel som passar. Jag är lite rund och bullig mage som jag gärna vill dölja. Kom med tips :-)
Skärmklipp.webp
 
För att dölja magen hade jag valt en omlott-topp alt en kimono"kavaj" i ett kontrasterande material; då får du en midja och trollar bort magen. Byxorna är tuffa så ett skirare tyg typ viskos/ siden?
 
Ett alternativ är att köra en enklare stilren tröja/top (exempelvis denna ) och lägga lite krut på ett halsband som lyfter det?

Eller något lite mer flowy som denna? Lite svår färg beroende av hudton och så kanske.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 800
Senast: Tajger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 143
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Ni som är lite längre vart hittar ni kläder? Vill främst ha byxor som inte är jeans men det är hopplöst då alla är för korta.. Någon som...
Svar
7
· Visningar
542
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 896
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp