MaRomer
Trådstartare
Sv: Hjälp mig bygga stall
Kommer ha thermobar ute i hagen, men inte i boxara
thermobar
Kommer ha thermobar ute i hagen, men inte i boxara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
thermobar
Jag har haft murade väggar i stall, men efter att en ponny typ demolerat en hel vägg byggde vi stall enbart i trä och det har minsann hållt i 10 år utan att behöva byta en enda planka. Då var de murade väggarna ändå armerade. Så murat är snyggt, men det är inte alltid så hållbart faktiskt...
Är det av vattentekniska skäl du vill ha varmstall? Annars går det ju att isolera vattenledningarna och lägga värmekabel i rören så att de inte fryser. Eller du menar att det ska bara hålla sig över nollan i stallet..? Jag har liksom aldrig förstått grejen med varmstall
Har inte läst hela tråden men var ett tag i ett stall som hade 2 små rum med dörr, ca 1*1 m till att slänga ner hö å halm i. Skitbra då det inte dammade å man kunde förvara det där. En ide som jag saknar.
I stallet där jag håller till leder en ytterdörr rakt in i spolspiltan. Sjukt smidigt om man har en lerig häst, eller om hästen inte vill vända i duschen!
Sen har de, precis som någon redan tipsat om en liten skrubb där höet landar, också väldigt fiffigt.
Samt att det är takat ut mot gödselstacken, så man behöver inte ut i regnet för att tömma kärran
Samma här, våra hästar går förvisso in själva från hagen genom där från en sluss på utsidan, men det är ju jättesmidigt att kunna ta ut och in via spolspiltan.
Fint du gjort det! Hur är det tänkt med hö- och spånförvaring?
Eller det kanske bara inte kommit med?
Ja, det är klart. Nu har vi förvisso 16 hästar (tror jag) i stallet så det är väldigt mycket tid man sparar på att slippa hämta.
Lägg därtill att balen är fryst så det knappt lossnar något när det blåser tvärvindar och snöar underifrån.