Hjälp mig att hitta benskydd!

pulkaskurk

Trådstartare
Måste ha ett par till vardagsskydd till min häst.
De måste skydda senan på frambenen ordentligt då han sparkar sig själv på frambenen med bakhovarna.
Hovis har gjort vad han kan för att snabba på framfötterna och göra bakfötterna långsammare men det hjälper inte tillräckligt.
De ska vara i plast, lätta att rengöra så inget luddhelvete och annat trams och helst så lätta spännen som möjligt för jag är förlamad i en hand så det måste vara lätt att få på med en hand.
Gärna snygga skydd som ser lite sportiga ut och de ska vara svarta.
De ska finnas i stl Ponny och passa korta och tjocka ben.

Alla tips mottages tacksamt :)

Sv: Hjälp mig att hitta benskydd!

Jag tycker att terrängskydden ifrån hööks är helt suveräna! Jag har mina som hagskydd men dom är lätta och tunna och i något material som inte drar åt sig vatten så dom känns torra hela tiden och över senan baktill är det en förstärkning som skyddar senorna och dom sitter på plats hela dagen. Bra skydd till bra pris och dom knäpps med tre kardborreband:)
2012-02-28091844.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 684
Senast: Skjøldur
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 902
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 118
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Jag har ett problem som jag skulle vilja höra era synpunkter på. Jag har nämligen just nu mitt egentliga drömjobb, men är ändå inte... 2
Svar
27
· Visningar
4 445
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka