Hjälp mej stå ut.. Hanhund som löpt amok..

Sv: Hjälp mej stå ut.. Hanhund som löpt amok..

Hon kommer fortfarande att lukta gott och jag är tveksam till att sätta in en nyopererad hund i den sitsen. Han behöver lugn och vila i ett par dagar efteråt. Jag skulle inte se det som en lösning om jag vore du, snarare en nödlösning, och fortsätta leta passning.
Tiken säger inte ifrån nu men han har respekterat andra tikar förut och inte varit tossig? Har ni provat att ryta i ordentligt åt honom att tiken är off limits? Det är lätt att tycka synd om honom men baserat på din andra tråd så KAN han ju sansa sig om man är tydlig nog.
Jag utgår irån att du har särat dem? Helst med grind så han ser henne (inte ylar efter eller letar) men inte kommer åt alls.

Hur bär man sig åt för att få en schäfer trött med hjälp av motion?

Hon kommer fortfarande att lukta gott och jag är tveksam till att sätta in en nyopererad hund i den sitsen. Han behöver lugn och vila i ett par dagar efteråt. Jag skulle inte se det som en lösning om jag vore du, snarare en nödlösning, och fortsätta leta passning.

Jag håller med. Bättre att vänta till minst några veckor efter löpet och hunden har hunnit varva ner.

Tiken säger inte ifrån nu men han har respekterat andra tikar förut och inte varit tossig? Har ni provat att ryta i ordentligt åt honom att tiken är off limits? Det är lätt att tycka synd om honom men baserat på din andra tråd så KAN han ju sansa sig om man är tydlig nog.
Jag utgår irån att du har särat dem? Helst med grind så han ser henne (inte ylar efter eller letar) men inte kommer åt alls.

Hon säger ifrån ordentligt (morrar, visar tänder och skäller, drar undan baken om han vill lukta), vill inte veta av honom alls och ja vi har rytit till riktigt ordentligt till honom, hans beteende är inte under några omständigheter acceptabelt. Vi håller dem särade med grind.
Han har alltid accepterat när tikarna säger nej innan, men inte med den här lilla.

Att hitta någon som kan ha honom en längre tid kan bli svårt då det inte är speciellt många som är intresserade av att ha honom hemma längre perioder. Mamma tar honom som sagt tills på tisdag då hon är ledig och sen har jag pratat med veterinären och jag ska få med ångestdämpade och lugnande till honom till efter operationen. De trodde inte att det skulle vara någon fara att ha honom hemma, men att de naturligtvis som jag själv hade tänkt ska vara separerade tills han tappar intresset helt.

Det är ingen ide att någon mer nämner pensionat då detta inte funkar på min hane, det skulle stressa upp honom mer än att vara hemma med tiken. Vi har testat och det slutade inte bra.

Tack för alla tips och råd.

Mvh Domino_s

Hur bär man sig åt för att få en schäfer trött med hjälp av motion?

Det går knappt, var inte så tydlig. Med motion menade jag både fysisk och psykisk träning. Jag vet att de flesta här inne anser att en schäfer ska motionera halva dygnet, jag har modell soffpotatis som inte kräver mer än de timmar han får. Detta trappade jag alltså upp och det hjälpte inte ett dugg, inget fokus på träningen och superstressad under den fysiska träningen..

Mvh Domino_s

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka