hjälp mej ja fattar ingenting.

K

karatefisken

Ska tävla lokalhoppning på lördag.. Och n har jag sett startlistorna och fattar inte ett dryfft av dem.. ska vara med i två klasser och på startlistan står de från LB och "neddåt"(klasserna trappas ner efter varan) och på ryttarmeddelandet står det att de börjar med LD och sen att LC börjar kl 12.30.
och hur lång tid kan man räkna med att varge ekipage tar inne på banan egentligen?
och vad menas med A0+A0 två faser (A:1c) ?

Sv: hjälp mej ja fattar ingenting.

Står det ungefär så här i ryttarmeddelandet:
9:00 LD bed CR
därefter (eller ca 12:30)
LC bed A0+A0
LB bed A0+a0

så är det LD först därefter LC (12:30) som du uppfattat, att det i startlistorna står LB:n först beror på att dataprogrammen/de som gör startlistorna, oftast alltid skriver den högsta klassen överst, så är det i resultatlistorna också..

A0+A0 är gamla A1:C (omhoppning direkt efterfelfri runda)

Jag brukar räkna ca 2-3 min/ekipage. 2min om det är CR och 3 om det är omhoppning.

det står exakt såhär:

Lördag 6 novemer.
blalallabal (-massa andra klasser)
tidigast 12.30 klass 6 LC bed A:0/A:0/A kat D. antal ekipage 30/4 (vad menas med 30/4?)
därefter klass 5 LB blabla kat B,C
därefter klass 5 LB A:0/A:0/A kat D. antal anm ekipage 16/1.

du ska alltså rida LC. som startar tidigast 12:30.
30 är antalet ekipage i avd A och 4 är antalet ekipage i avd B

och jag är väl med i Avd A. avd B är det för unghästar å så?
hyr långt innan måste jag startanmäla mig ??

japp du är avd A. avd B är unghäst..

Alla räknas som startanmälda ioch med anmälan (om det inte står ngt annat i ryttarmeddelandet) så du kan betala när som helst under dagen i sekretariatet, jag brukar dock göra det innan jag startar så man inte ska glömma bort det.

Det är en ny o mkt bra regel, tidigare var det så att man tex var tvungen att startanmäla 45min innan klassens början, men är det kanske 70 starter o man startar sist vill man ju inte vara där allt för lång tid innan,utan komma precis så man bara hinner gå banan...

Senast ändrad:

tack så mycket för alla super bra svar. hoppas bara att de ska gå lika bra som igår ;) och att ponnyn tycker det ska bli lika kul som jag =)

brukar man få gå banan mellan klasserna?? å måste man ha plastrong?

varsågod!

på ponny brukar man få gå banan mellan kategorierna. och defitnivt mellan klasserna. Står det inte i ryttarmeddelandet kan du ju ringa klubben o fråga om man får gå banan mellan kat C och D..

Nej ingen plastrong, det är bara i dressyr!

okej tack :banana: ska ringa imorronen..

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 351
Senast: shia
·
Hoppning Propositionen ser ut såhär för min tävling i helgen. Betyder detta att de börjar med D-ponnyerna och sedan sänker? :confused: Klass...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: HannaAderhjelm
·
M
Ridning Jag har börjat rida efter många års frånvaro och undrar vad det är som gäller. När jag slutade hade de just börjat med det här med...
Svar
2
· Visningar
1 562
I
Tävling Det börjar att dra ihop sig - vi är fit or fight snart för dotterna först-första tävling. När jag sedan tittade in på ryttarmeddelandet...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: fionis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix