Hjälp med vändning i trav i löslonering

Nikki o Fabian

Trådstartare
Hej!

Jag brukar löslongera min häst, jag bygger då en volt inne på ridbanan med hjälp av hinder stöd o tråd runt det så det bildar ett voltspår. Jag håller på att lära min häst att vända för kropp språket, alltså jag ser till att komma lite framför honom o fösa med min axel samtidigt som jag börjar gå i hans motsatta riktning, då vänder han jätte snällt. I skritt när jag vänder honom på det viset så gör han som en liten volt tillbaka o går ut i nya varvet, men i traven så stannar han, snurrar så hans rumpa kommer in i mitten o huvudet mot tråden, kommer ut i nya varvet i skritt några steg o börjar sen trava på nytt.

Har någon nått bra tips på hur jag ska lära honom o vända som i skritten?

Sv: Hjälp med vändning i trav i löslonering

hej!

när du ska vända hästen, gör du likadant som i alla gångarter när du ska byta varv,du går mot hästens huvud och yttersida/staket sen måste du ju följa efter bakdelen tills han är ute i det nya varvet, sen återgår du till mitten....

Du menar alltså att du vill att din häst ska göra typ som en volt tillbaka, med nosen in mot dig och inte utåt?
Tränar man i rund corrall ska hästen vända med nosen utåt.

*** R A D E R A D ***

Senast ändrad av en moderator:

:D Tänkte precis säga samma sak.

när jag arbetar i corallen, visserligen är hästen väldigt van med detta nu och är otroligt allert.. Men iaf.

Går hästen i vänster varv, då sträcker jag ut min vänstra arm mot spåret framför honom och tar ett steg utanför min lilla plats in framför honom i hans synfällt... och då vänder han på bakdelen utåt precis som jag vill ha det...

Här har super artistiska jag varit i farten och ritat värsta snygga beskrivningen... observera cowboy looken på mig i mitten...:rofl:

namnls.jpg

Beundrar fortfarande mitt konstverk...:rofl:

Athina skrev:
:D Tänkte precis säga samma sak.

när jag arbetar i corallen, visserligen är hästen väldigt van med detta nu och är otroligt allert.. Men iaf.

Går hästen i vänster varv, då sträcker jag ut min vänstra arm mot spåret framför honom och tar ett steg utanför min lilla plats in framför honom i hans synfällt... och då vänder han på bakdelen utåt precis som jag vill ha det...

Här har super artistiska jag varit i farten och ritat värsta snygga beskrivningen... observera cowboy looken på mig i mitten...:rofl:

namnls.jpg
Jag tycker att du borde trycka upp teckningen på t-shirts och sälja för dyra pengar, precis som vissa kända ryttare (typ Kyra och co) gör med sina faviritcitat! Nu snackar vi affärsidé!:D

:rofl: :rofl: :rofl:

Fan vilken bra idé!:idea:

;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 603
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 811
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka