Hjälp med val av hö!!

hicka

Trådstartare
Har en islandshäst som är ganska lättfödd, ska ha föl i sommar och måste nu köpa mer hö!
Har följande att välja på: 1: mj7.2 pro22 2: mj 10.1 pro57 3: mj9.9 pro72.
Helt omöjligt att få tag på nåt mindre kraftigt.
Är min första häst så är inte så bra på det här, vilket skulle ni välja och varför?

Sv: Hjälp med val av hö!!

Hej!

Jag har tagit det sista.

Nu vet jag inte hur långt gången häst är, men dräktiga ston behöver mer protein än vanliga arbetande hästar och det var det enda höet med någotsånär vettig proteinhalt.

/Lavinia, vars häst får silage med en kvot på 10(!!) och stadigt går ner i vikt, trots 20 mj för mycket/dag. Vi ska faktisk höja maten ännu mer på henne nu, fastän vi bantat henne i ett år..

Sv: Hjälp med val av hö!!

Jag med. I värsta fall kan man ju blanda ut det starka hösilaget med halm om behovet finns.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 850
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix