A
alfur
Nu behöver jag hjälp med mina småkatter. Jag har 2 problem. Det första är förhoppningsvis relativt enkelt, hur får man en 4 månaders katt att bli rumsren? Jag "räddade" dem ur en källare, hos en kvinna som inte riktigt skötte dem som man ska. Skorpan är alltså uppväxt med att kissa och bajsa på golvet, hur gör jag för att lära honom?
Den andra kissen är det värre med . Smulan är nog inte mer än 6 veckor och extremt mager och skygg. Jag fick dem igårkväll och såfort kl blir 10 åker jag till djuraffären och försöker hitta lämplig mat åt henne. Ger man så små kissar någon form av mjölkersättning? Vilket sätt är lättast för att få henne att äta?
Jag måste även ringa veterinären för Smulans ögon rinner, och det ena går inte riktigt att öppna. Stackars lilla tussen.
Just ja, avmaskning. Kan man avmaska två katter med den ålderskillnaden på samma sätt?
Är det nåt mer jag borde tänka på?
Tacksam för all hjälp, nu ska dessa små raringar få ett bra liv!
Mvh Josefin
Den andra kissen är det värre med . Smulan är nog inte mer än 6 veckor och extremt mager och skygg. Jag fick dem igårkväll och såfort kl blir 10 åker jag till djuraffären och försöker hitta lämplig mat åt henne. Ger man så små kissar någon form av mjölkersättning? Vilket sätt är lättast för att få henne att äta?
Jag måste även ringa veterinären för Smulans ögon rinner, och det ena går inte riktigt att öppna. Stackars lilla tussen.
Just ja, avmaskning. Kan man avmaska två katter med den ålderskillnaden på samma sätt?
Är det nåt mer jag borde tänka på?
Tacksam för all hjälp, nu ska dessa små raringar få ett bra liv!
Mvh Josefin
Senast ändrad av en moderator: