Hjälp med träningschema.'!

J

JosephineWahlgren

har köpt ny häst och undrar om någon kan hjälpa mig att göra ett tränmingschema. Han är en hopphäst och tänkte tävla hoppning med honom. 12 år. D-ponny. han tävlar på ca LA nivå.Någon som kan komma med nått tips?

Sv: Hjälp med träningschema.'!

Gå på känsla efter hur han känns. Är han trött och styv efter gårdagens tuffa hoppass, så kanske du inte rider en styrketräningsterräng dagen därpå.

Rid mycket i terrängen, och variera träningen så mycket som möjligt. Tänk inte bara på att "jag ska tävla hoppning", dressyren måste fungera först.

Du har väl en tränare? H*n har säkert ide'e på övningar som är bra för er.

Förutom fysisk träning är det också bra med ledarskapsövningar och annat som han får tänka på. Det har du nytta av på tävlingsbanorna då ni kan lita på varandra.

Kom ihåg att ha kul med varandra, ha inte för höga mål och känn ingen press!
De var de råden jag kunde ge.
Lycka till! :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: Freazer
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 385
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 301
Senast: Häst_
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama