Hjälp med tolkning...

Sv: Hjälp med tolkning...

Zeth är ju det TJH material med bla fönixs i sig en mycket allvarsam hund som inte var en leksak på nåt plan. (har själv stått framför han)

Jaha vad skoj! Har M köpt honom som omplacering eftersom att det är hennes hund nu? Ska berätta för henne att du stått för honom så blir hon säkert glatt överaskad :)

Vi var iaf och tittade på valparna igår. Mamman var mycket trevlig och mycket mer social än vad jag hade väntat mig. Hon ville gärna leka och var inte ett dugg skygg. Vi hade även med min systers son på 6 år och inte heller det var några problem, trots att han gärna stojade.

Vi har valt att ta en valp. Och ja många av er kommer säkert tycka att det är fel. Men det får tiden utvisa. Jag känner än så länge att att jag kan få stort stöd från uppfödaren när jag ska prova på bruks. Jag tycker dessutom att man kan aktivera en hund även om man inte vill tävla bruks.

Tack för alla svar och ett speciellt tack till MrsScabtree som hjälpte mig att tolka resultaten. :love:

Sen tiken är ju inge rolig stam på tycker jag iaf.
Så den kombinationen skulle jag inte vilja ha hund urav flera anledningar.
.

Lite OT men jag skulle gärna vilja höra varför du inte tycker om stammen på tiken.
Du kan ta det via PM om du inte vill kapa tråden!

Jag är fortfarande nyfiken... Vad tyckte du om pappan?

Jag är fortfarande nyfiken... Vad tyckte du om pappan?

Förlåt, jag hade helt glömt bort tråden! :)

Pappan var väldigt trevlig, men som tidigare sagt. Det är en hassemans hund och man bör vara ganska ambitiös med en hund efter Zeth tycker jag. :)

Det är mycket att ha, och om jag vore du och bestämmer mig för en valp ur den kullen iaf. Skulle jag nog satsa på en tik!

Vi var iaf och tittade på valparna igår. Mamman var mycket trevlig och mycket mer social än vad jag hade väntat mig. Hon ville gärna leka och var inte ett dugg skygg. Vi hade även med min systers son på 6 år och inte heller det var några problem, trots att han gärna stojade.
Jo det var det jag misstänkte, jag fick även höra på annat håll att tiken är väktarhund så hon kan ju inte vara helt dum i pallret.

Vi har valt att ta en valp. Och ja många av er kommer säkert tycka att det är fel. Men det får tiden utvisa. Jag känner än så länge att att jag kan få stort stöd från uppfödaren när jag ska prova på bruks. Jag tycker dessutom att man kan aktivera en hund även om man inte vill tävla bruks.

Tack för alla svar och ett speciellt tack till MrsScabtree som hjälpte mig att tolka resultaten. :love:

Lycka till med vovven! Du vet väl att en annan här på buke har köpt valp från samma kull?

Vill också höra så du får gärna kapa tråden. :D

nej hade ingen aning. Vem är det?

Jag valde att ta en hane, Arco. Jag har planer på att prova bruks och hoppas att det passar mig och hunden. :laugh:

Jag ser framemot utmaningen och känner att jag har bra stöd och hjälp omkring. Sen finns ju alltid buke. :D

nej hade ingen aning. Vem är det?

Jag valde att ta en hane, Arco. Jag har planer på att prova bruks och hoppas att det passar mig och hunden. :laugh:

Jag ser framemot utmaningen och känner att jag har bra stöd och hjälp omkring. Sen finns ju alltid buke. :D

Oke, då får jag önska lycka till!

Det finns tom två till på buke som har skaffat valp från den kullen.
Linafina och Fairytale :)

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 971
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 256
Senast: Nenyah
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 315
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Roligt värre! :) Överlag så reagerade hon lite mer än jag trodde, men avreagerar fort (speciellt vad gäller rädsla). Testledarna...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka