Hjälp med stökig hingst

M

milton the best

Har hört att Bachdroppar kan få hästar att bli lugna! stämmer det? eller är det någon som har ett annat tips?

Sv: Hjälp med stökig hingst

Haha:D

Ts;

På vilket sätt är den stökig? Mest effektivt är det att lära hästen hur man beter sig.

varför medicinera när man kan kastrera?

Är det en godkänd avelshingst är det väl kanske inte så lämpligt att kastrera... Är den dock inte det (eller ska bli) är ju naturligtvis kastrering ett passande alternativ.

Kan ju va så. Men då vore det intressant att veta ålder och vad den i så fall fått för poäng. Procentuellt är det ju inte så många hingstar som går igenom. Bör ju blivit visad om den här så gammal att den blivit stökig dvs från 1år och uppåt

Är det en godkänd avelshingst är det väl kanske inte så lämpligt att kastrera... Är den dock inte det (eller ska bli) är ju naturligtvis kastrering ett passande alternativ.

Är det en godkänd avelshingst är det inte så passande att den är så pass stökig att den är svår att hantera...

Är den extremt svårhanterad kan jag hålla med om det, men en viss stökighet får man nog räkna med när det gäller hingstar och deras hormoner.

JAAAA Bach droppar är hur bra som helst, har dock inte använt dom på min hingst men på min vallack som är ganska stressad.

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 014
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Kilauea
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 460
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025