Fibusen
Trådstartare
Jag har blanketten framför mig, och har förstått att jag och pappan ska skriva under, men att det räcker att en av oss åker med sonen in till polisen för att göra själva passet. Jag har också förstått att min namnteckning ska bevittnas av någon, och att pappans underskrift ska bekräftas av en annan, MEN, vad menar dom med texten längst ner?
Och, ni som har ansökt om pass till barn där ni separerat, räcker det verkligen att pappan bara skriver under, eller behöver han med in och legitimera sig? (Det är absolut inget problem för han att skriva under, men ska jag be han följa med in för att legitimera sig och ta upp en halv dag av hans liv så gissar jag att han kommer sätta sig lite på tvären…)
Och, ni som har ansökt om pass till barn där ni separerat, räcker det verkligen att pappan bara skriver under, eller behöver han med in och legitimera sig? (Det är absolut inget problem för han att skriva under, men ska jag be han följa med in för att legitimera sig och ta upp en halv dag av hans liv så gissar jag att han kommer sätta sig lite på tvären…)