hjälp med övningar

LadySara

Trådstartare
har slut på fantasi.. ska hoppa min madam imogon.. hon är uppsutten hoppad 5 ggr.. tar de ganska lugnt med henne.. har hoppat som mest 2 hinder i rad. och ungefär 60 cm.. matte är fegis oxå :smirk:

hon travar bommar och gör övningar med galoppbommar kanon. ja min fantasi är slut.. *övertrött* vad kan ja göra för nått... förslag mottages tacksamt.. även till senare lite mera avancerade...

Sv: hjälp med övningar

huset kan man ju alltid hoppa. kan varieras i det (nästan) oändliga
huset.bmp

Du kan juh oxå hoppa lite natur hinder :idea: Dt är en väldigt härlig känsla..! Tänk på att inte alltid hoppa..! Sluta hoppa om han/hon inte vill hoppa..! Tvinga honom/henne absolut INTE!! :crazy:

Granz skrev:
Du kan juh oxå hoppa lite natur hinder :idea: Dt är en väldigt härlig känsla..! Tänk på att inte alltid hoppa..! Sluta hoppa om han/hon inte vill hoppa..! Tvinga honom/henne absolut INTE!! :crazy:

henne.. glömde om dt va en tjej eller kille.. :o

tant agda skrev:
huset kan man ju alltid hoppa. kan varieras i det (nästan) oändliga
huset.bmp

det ska jag nog prova om jag kommer på hur den går :angel:

gör det, det är en bra övning! (ska vara 21 m mellan räckena för stor häst)

måste bara säga att vilket dumt svar.. ja ville ha förslag på övningar inte råd om hur ofta min häst ska hoppas... å varför ens lägga in ett inlägg som säger hoppa inte för ofta... å tvinga inte hästen att hoppa... helt onödigt inklägg...

är juh hel lätt att komma ihåg den när man sitter framför datan.-. å sen ska man ut på ridbanan å släpa å bygga ... å då står de liksom still...

Tant Agda lr nån annan. vad e det då för stor b mellan räcken då?

rita på en lapp :)

vat en som hoppar nästan hela tiden bra att du inte gör det.

min fodis 5år tränar hoppning på måndag (inte mig som ryttare) jag har bestämt mig för att hoppa honom på torsd/fred och om han tävlar i helgen blir det lite cavall (ni fattar lyfta på benen och sånt) lr uteritt på torsd.
onödigt att ta upp det men det är bara så man kan göra göra.

du kanske kan hoppa över diken. ponnyn nämn ovan kan bli en riktig fälttävlanshäst om han inte stannar hela tiden framför diken som vi hoppade flera gånger :rofl: .
fast du borde kanske vänta lite med din tjej.

LadySara skrev:
måste bara säga att vilket dumt svar.. ja ville ha förslag på övningar inte råd om hur ofta min häst ska hoppas... å varför ens lägga in ett inlägg som säger hoppa inte för ofta... å tvinga inte hästen att hoppa... helt onödigt inklägg...

men du e juh lika dum o ente tar emot sånt sm skulle hjälpa..! MEn dt e juh en övning att ente hoppa ofta och att rida dressyr,,! Tänk på dt och va ente så otacksam.. :banana:

då jag har ridit å haft egen häst foderghäst.. utbildat unghästar i många år så jag VET hur jag ska lägga upp schema för dom... har ett schema vilka dagar i veckan hon ska göra vissa saker... tex r så rider jag ut 3-4 dagar i veckan.... dressyr på bana 1-2 .. å hoppning eller ja markarbete 1-2 ggr/vecka.. otacksam är jag inte.. men jag ville ha förslag på övningar när man hopppar inte när man inte hoppar...

de som kommer i våran väg i skogen de hoppas gladeligen av oss båda.. diken grenar stockar mm.. hon är riden ett bra tag på marken bara de att ingen hoppat med henne.. insåg att jag är över 10 år äldra än dig.. usch .. känenr mig gammal... :smirk:

om du nu är född 92 som de står... :confused:

jag skulle byggt upp en studsserie om jag vore dig
roligt både för häst och ryttare :bump:

har funderingar på att sätta upp en 2 studs.. väldigt lågt då hon inte har tillräckligt med muskler för nå flrea... (tycker matte) tack för tipset...

bara en instickare här...vad ska man ha för ngt avstånd i studs till ett halvblod är d ca...3 meter eller är jag ute o seglar :confused: :D

LadySara skrev:
då jag har ridit å haft egen häst foderghäst.. utbildat unghästar i många år så jag VET hur jag ska lägga upp schema för dom... har ett schema vilka dagar i veckan hon ska göra vissa saker... tex r så rider jag ut 3-4 dagar i veckan.... dressyr på bana 1-2 .. å hoppning eller ja markarbete 1-2 ggr/vecka.. otacksam är jag inte.. men jag ville ha förslag på övningar när man hopppar inte när man inte hoppar...

Men du verkar juh så dum så att du behöver hjälp med dt oxå..!

3 meter stämmer. sen kan man ju variera med kortare och längre beroende på vad man vill uppnå med träningen

Liknande trådar

Hoppning Hej (Nu blir långt, kan hända att de har blivit lite fel samt missat något) Hat ett sto som jag har börjat hoppa hemma(ca 2-3...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: tess91a
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 032
Senast: Vogue
·
Träning Hej! Nu känner jag att jag inte är lika rädd för att hoppa högre hinder längre för någon månad sen var mitt rekord 40cm nu är det...
Svar
2
· Visningar
1 384
Senast: Sar24BB66
·
Hoppning Nån som har bra tips på hur jag kan träna mitt ena sto som är väldigt "markskygg". Hon har stannat ett par ggr på tävling då det är...
Svar
2
· Visningar
3 131
Senast: Pam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024