hjälp med övningar

Sv: hjälp med övningar

vad är de som får dej att påstå detta??? nu vill jag ha ett konkret svar...

hopade studs häromdan.. attans va hon tyckte de va kul... lite för kul till å med.... :bump: <---- min pålle... :smirk:

och beroende på om man travar eller galopperar in oxå väl?? lite kortare vid trav än vid galopp om ja inte är helt ute och yrar... rätta mig om jag har fel..

LadySara skrev:
insåg att jag är över 10 år äldra än dig.. usch .. känenr mig gammal... :smirk:

om du nu är född 92 som de står... :confused:

:rofl: ja det e jag och 23 tre e väl inte så gammalt? det blir värre om du vänder på siffrorna. 32 :rofl: :rofl:

Hoppa läskiga hinder. Lägg jackan över en bom, en pressening under ett hinder, hoppa hö/halm/spån/torvbalar etc. etc. Jättekul :)
Rid en galoppbomsbana, eller travbommar typ 3 för varje "hinder".

Om jag ska rida en kombination på 2 hinder ca 80-90 cm vad ska avståndet vara då på ett ungefär?

Har du stor häst så är det lagom mellan 7- 7,5 meter beroende på hur stora hästens galoppsprång är och om syftet är att få hästen att gymnastisera/hoppa upp sig, eller "normalt"..

Ok tack...finns det ngn sida här på internet om de olika avstånden för hinder så att jag slipper trakassera er hela tiden :D

*rysa* 32... då e man juh GAmmal... tur att de bara är 23 än så länge....

tackar oxå.... alltid bra att kolla lite... även om man har de mesta i huvet..

ska nog ta å göra en snygg lapp att lägga i hinderskjulet så ponny barnen har avstånden uppskrivna... så kan de mäta in avstånd själva...

Liknande trådar

Hoppning Hej (Nu blir långt, kan hända att de har blivit lite fel samt missat något) Hat ett sto som jag har börjat hoppa hemma(ca 2-3...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: tess91a
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 032
Senast: Vogue
·
Träning Hej! Nu känner jag att jag inte är lika rädd för att hoppa högre hinder längre för någon månad sen var mitt rekord 40cm nu är det...
Svar
2
· Visningar
1 384
Senast: Sar24BB66
·
Hoppning Nån som har bra tips på hur jag kan träna mitt ena sto som är väldigt "markskygg". Hon har stannat ett par ggr på tävling då det är...
Svar
2
· Visningar
3 131
Senast: Pam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30