Hjälp med nytt pannband

T

Tebazz

Jag ska tydligen börja tävla lite smått med min korv, och då vill jag uppdatera mitt pannband.
Just nu har jag lånat ett svart med en rad små strasstenar, men vill gärna ha något som syns mer under all hans pannlugg (som inte går att knoppa), ett som inte är allt för dyrt.
Vill gärna ha tips på märke, pris och inköpsställe, gärna en bild också.

Såhär ser det ut nu:
20563947.jpg

Tacksam för svar :bow:

Sv: Hjälp med nytt pannband

Vad är inte för dyrt då? ;) Jag har ett svängt pannband med dubbla rader med små swarowski kristaller som jag tycker är fint. Kostade 300 någonting när jag köpte det. Vet att det finns med lite större stenar i en lite guldigare färg som jag tror skulle vara jättesnyggt på din häst och passa till tränset. Jag tror att det är ett capone och vet att de finns att köpa på travshoppen i mantorp iallafall.

trans.jpg

Snyggt träns! vad är det för nosgrimma din häst har? såg så väldigt mjuk ut.

Finns pannbandet du skrev om att se på mantorps hemsida? jag hittar inget sådant tyvärr.

Vad är inte för dyrt då? ;) Jag har ett svängt pannband med dubbla rader med små swarowski kristaller som jag tycker är fint. Kostade 300 någonting när jag köpte det. Vet att det finns med lite större stenar i en lite guldigare färg som jag tror skulle vara jättesnyggt på din häst och passa till tränset. Jag tror att det är ett capone och vet att de finns att köpa på travshoppen i mantorp iallafall.

trans.jpg

Vilket snyggt pannband :d Helt i min prisklass, och något i den stilen är jag ute efter :D
Har faktiskt letat efter pannband från capone, men det verkar inte finnas så många återförsäljare i mina trakter. Du vet inte om de har någon hemsida man kan gå in och kika på?

Varför går den inte att knoppa?

Som du ser har han mycket och tjock pannlugg, och ganska lång panna, så knoppar man den luggen ser han ut som en ko. Han ser verkligen hemsk ut, så han får vara lite busig och ha den utsläppt.

Jag tycker ändå att det är finare med knoppad pannlugg på tävling. Även om huvudet får en lite konstig form.

Jag tycker ändå att det är finare med knoppad pannlugg på tävling. Även om huvudet får en lite konstig form.

Jo, men han får ha utsläppt för jag tycker han är finare i det :D Sen får andra gärna tycka annorlunda, och göra så på sina hästar :laugh:

Vet ju inte de har någon hemsida tyvärr. Och jag kommer inte ihåg vart du bor heller så jag kan inte säga några affärer där de säljer deras pannband. Men jag kan kollar runt lite och se om jag hittar något. :)

icognito Det är ett HdR träns. Älskar det. Nosgrimman är jättemjuk och breeed.:D Och nej tyvärr, tror inte att några av de pannbanden är med på deras hemsida.:(

Vet ju inte de har någon hemsida tyvärr. Och jag kommer inte ihåg vart du bor heller så jag kan inte säga några affärer där de säljer deras pannband. Men jag kan kollar runt lite och se om jag hittar något. :)

Jag bor i Göteborgs-området :D Du är toppen! Först ett jättesnyggt träns, och sen hjälp med pannband, tusen tack för all hjälp :bow:

Det är så lite så. :) Jag hittade ett liknande pannband som det jag har på en internetsida och sen ett annat som du kanske skulle gilla med 3 rader strass, men jag tror inte jag får lägga ut länkarna här så jag skickar ett pm. Annars tror jag att kings har om du åker förbi dem någon gång.

TACK så jättemycket! :bow:

Andra får också gärna tipsa om fler pannband :D

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Trädgård & Växter Vi har en sommarstuga i zon 2 med en stor trädgård (ca 5000 kvadratmeter) som vi har varit nöjda med länge. Men trädgården börjar bli...
Svar
3
· Visningar
1 588
Senast: Asa_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 316
Senast: Gotthard
·
Hästvård Jaha då var det dags igen. Har under hela förra vintern och våren rehabiliterat min pålle från en skada på dels gaffelbandet dels på...
Svar
7
· Visningar
1 852
Senast: gicageli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.