Hjälp med minipiller

Supergirl

Trådstartare
Hej! Jag har ätit gestrina i 5 veckor nu. Jag började på mensens första dag och hade då små blödningar i 4 dagar.(normalt brukar jag ha stora blödningar och 6 dagar) Efter 2 veckor fick jag "mens" i 4 dagar och då väldigt lite. Nu har jag haft "mens" i 8 dagar:( det började jättelite med blod i flytningarna men sen blev det som riktigt ordentliga blödningar. Då är frågan: funkar inte pillrena på mig och jag borde byta,eller krånglar det bara nu i början eftersom kroppen inte är van?
Tacksam för svar:)

Jag har ätit mina i typ 3 månader. Jag fick mens i 3 veckor, men sedan har det varit stabilt. Som jag har förstått det så kan det ta 3-6 månader innan kroppen vänjer sig. (Men sen beror det ju på vad man har för biverkningar, tappar man sexlusten ex kanske man inte vill hålla ut i 6 månader och hoppas på det bästa.) Var jag du skulle jag försöka orka hålla ut lite till. Tänk på att det är en ganska stor omställning som kroppen ska å igenom och vänja sig vid. Det är tydligen ganska vanligt att man blöder en del i början, men sedan ordnar det sig (som det verkar ha gjort för mig). :)

Ah jag får hålla ut och se om det ger sig. Jag har ju inte fått några andra biverkningar än att jag blöder. Tack för svar!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
551
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag är på en efterlängtad solresa med goda vänner. Är i (för)klimakteriet och har normalt lite opålitliga och rikliga blödningar. Min...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 637
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
806
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama