Hjälp med min dressyr sadel

L

lojs

Det är så att i hmm januari köpte jag en prestige doge bommen är normal.
Min häst har något omusklad rygg för tillfället, när jag provade ut sadeln satt den ok, men nu har den börjat åka fram när jag rider, är det för att bommen är för vid för honom? bör jag byta sadel? eller ska jag vänta och se hur den ligger tills han musklat sig ordentligt? är inte alls bra på det med sadlar, de som kollat hur de ligger säger att den ligger bra, men under ridning visar den ju att den inte ligger helt ok, tycker det är synd för jag ÄLSKAR min sadel

Sv: Hjälp med min dressyr sadel

Fota hans rygg både med och utan sadel och lägg ut här. Då kan du nog få en hel del tips.
Om sadeln åker fram beror det oftast på att den är för smal. Det väl ändringsbar bom på din sadel så du borde kunna värma om den i sådana fall.

yes ja kan ta nya bilder i morgon.

jag tror det är det ja, får helt enkelt kolla upp älskar sadeln men hästen går före :) tack för ditt svar

Du ska ta sådana här ryggbilder:
hedwig_back2.jpg

hedwig_back3.jpg

hedwig_back5.jpg

hedwig_back.jpg

Dessa tog jag på min häst efter önskemål av sadelprovaren i samband med att jag köpte sadel från England.:)

Fortsättning följer med sadelbilder.

Sadeln fotar du så här:
front.jpg

albion2.jpg

albion.jpg

Det finns flera här på buke som är väldigt duktiga på att se om en sadel ser ut att ligga bra. Men sedan kan det ju vara en helt annan sak när hästen börjar röra sig.
Efter egen erfarenhet är det uppenbart när du får på en sadel som hästen verkligen är nöjd med.
Hoppas att du får ordning på ditt sadelproblem!:)

japp får fixa sådanna bilder i morgon men tack för tiden du tog och bilderna du visade =)
hoppas jag med =)

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka