Hjälp med lastning

T

Therese

Jag har lasttränat med min unghäst jättelänge och har kommit till ett vägskäl, vet inte hur jag ska gå vidare. Jobbat mycket med ledarskapsövingar (övrig hantering är inget problem) och försökt skapa en positiv miljö runt transporten. Han är inte rädd för att gå in numera och ibland går han in i princip direkt men andra gånger är det i princip omöjligt... Vågar inte åka iväg med honom och träna för jag vet inte om jag kan lasta honom när vi ska köra hem. Känns jättetråkigt och hopplöst..

Har bestämt mig för att ta hjälp av någon som kan hjälpa oss.. men den stora frågan är VEM? Vem tror ni kan hjälpa mig??
Jag bor i Skåne och det får inte kosta en hel förmögenhet..

Sv: Hjälp med lastning

Jag har bokat in hjälp och han kommer ut på tisdag. Han åker runt i Skåne. Jag kan pm:a om du är intresserad! Har hört mycket bra om honom.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: Destiny_D
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 211
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar