Hjälp med längd på skaklarna!! snabbt!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jejnie
  • Startdatum Startdatum
J

jejnie

Hej! Sedan i somras har jag haft en varmblodskille på foder! min egna ponny connemara/arab är hon oxå utlånad då jag var för stor.

Jag har precis köpt en Rockard till Bonaparte (fullständigt namn:Brodi Bonaparte) och han är väldigt stor, 170 hög ca så han behöver ju rockarden i största storlek, och denna rockarden är i största storlek, nu är jag väldigt nybörjare inom detta område och jag är tveksam om skaklarna är för korta till honom, de borde inte vara det eftersom han gått på banan och då skulle det behövas specialtillverkade skaklar. men hur mycket ska de ha att röra bakbenen på så att säga? Behöver svar snabbt!
show.html

Sv: Hjälp med längd på skaklarna!! snabbt!!

Är vagnen stor borde det inte vara några problem!

Jag trodde själv att jag behövde nåt rejälare till mina (har två 169 och en 171) men jag har inget special till dem! :laugh:

Sv: Hjälp med längd på skaklarna!! snabbt!!

Tack för svaret :) jo han har väldigt långa ben liksom, och jag vet inte riktigt hur mycket han sträcker ut dom när han travar när man rider honom, men det är nog ganska mycket, man vill ju inte att han ska slå i :O när han stod som vanligt med vagnen idag så hade han lite plats där bak..men inte hur mycket som helst:P men hans ägare ska komma och hjälpa mig o visa hur man trixar med selen osv, plus att jag inte ger mig ut o kör i första taget utan att veta något, men uj så sugen jag är på att köra snutten min!!! :D

Liknande trådar

J
Körning Hej! Sedan i somras har jag haft en varmblodskille på foder! min egna ponny connemara/arab är hon oxå utlånad då jag var för stor...
Svar
10
· Visningar
1 993
Senast: mul
·
Körning Jag ska köpa en ny sele har jag tänkt mig. jag har en sele som jag köpte på en travshop och den har varken draglinor eller baksele...
2
Svar
22
· Visningar
2 097
Senast: SiZo
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 889
Senast: Mitra
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 358
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27