Hjälp med inredning av "kattvind"

MissFideli

Trådstartare
Igår flyttade jag äntligen in i "mitt" lilla hus :love:
Har en relativt stor "kattvind" som jag tänkte använda som mestadels förråd, men även lite klädförvaring kanske. Men hur får jag in så mycket som möjligt i den?
Den är drygt 80 djup, ca 80 hög vid dörren och ca 30 hög längst in.
Funderar på plastbackar i olika former, höjder och storlekar. Eller finns det bättre sätt? Skjutdörrar tack och lov.
20200401_152142.webp
 
Igår flyttade jag äntligen in i "mitt" lilla hus :love:
Har en relativt stor "kattvind" som jag tänkte använda som mestadels förråd, men även lite klädförvaring kanske. Men hur får jag in så mycket som möjligt i den?
Den är drygt 80 djup, ca 80 hög vid dörren och ca 30 hög längst in.
Funderar på plastbackar i olika former, höjder och storlekar. Eller finns det bättre sätt? Skjutdörrar tack och lov.
Visa bifogad fil 48216
Om det finns pengar så hade jag bett en snickare bygga utdragbara hyllor. Med skofack längst in och olika fack med galghängare, hyllor mm.
 
Igår flyttade jag äntligen in i "mitt" lilla hus :love:
Har en relativt stor "kattvind" som jag tänkte använda som mestadels förråd, men även lite klädförvaring kanske. Men hur får jag in så mycket som möjligt i den?
Den är drygt 80 djup, ca 80 hög vid dörren och ca 30 hög längst in.
Funderar på plastbackar i olika former, höjder och storlekar. Eller finns det bättre sätt? Skjutdörrar tack och lov.
Visa bifogad fil 48216
Om det finns pengar så hade jag bett en snickare bygga utdragbara hyllor. Med skofack längst in och olika fack med galghängare, hyllor mmä
 
Tror inte hjul är så bra, skjutdörrarna går i en bred skena på golvet bl.a. Jag har andra planer för hängande kläder, så det är inte så viktigt. Det är mest t-shirtar och sånt jag behöver ha någonstans. Finns inga garderober alls, så måste vara påhittig 🙃
 
Bäst blir det ju att platsbygga men det kanske man inte vill lägga pengar på när man hyr.

Sluttningen medger väl ingen färdig trådbackslösning så jag hade tittat på någon form av stapelbar låda som är öppningsbar. Tänk Ikeas Sortera till exempel, så att du inte behöver stapla om för mycket när du ska komma åt saker.
 
I min lilla taklya hade jag garderober där, färdiga med klädstång. Det gick in himla mycket där, och så kunde jag frigöra annan garderobsyta till annan förvaring.

Jag har inga garderober, så det här är i princip min enda förvaring. Ska hänga en klädstång på motsatt sida där det inte finns dörrar, mest för att jag nog behöver platsen till förvaring. Får ha grejer på en loge också, men där finns det ju risk för möss.
 
Jag har inga garderober, så det här är i princip min enda förvaring. Ska hänga en klädstång på motsatt sida där det inte finns dörrar, mest för att jag nog behöver platsen till förvaring. Får ha grejer på en loge också, men där finns det ju risk för möss.
Risk för möss är det om man bor på landet.

Det går att lösa. Man hänger saker fritt i trådar/vajer t.ex. Olika former av påsgarderober funkar bra så. Och så kan man använda lådor av tjock plast eller tunnor av plåt.

Eftersom du inte kommer att ha lösgående katter så kan du lägga ut gift dessutom. Det ingår i hemförsäkringen.
 
Risk för möss är det om man bor på landet.

Det går att lösa. Man hänger saker fritt i trådar/vajer t.ex. Olika former av påsgarderober funkar bra så. Och så kan man använda lådor av tjock plast eller tunnor av plåt.

Eftersom du inte kommer att ha lösgående katter så kan du lägga ut gift dessutom. Det ingår i hemförsäkringen.

Vadå, finns det möss på landet? Det har jag aldrig förstått!

Det är inte min gård. På landet kan det även komma andra katter strövandes förbi, så bara för att mina katter inte är ute så är det ju inte så att det är ofarligt. Hemförsäkringen lär inte täcka gift på annans loge.
Och varför lägga ut gift öht om jag kan förvara saker inne?
 
Jag hade köpt ett antal plastbackar som är så nära 80 på djupet och 30 på höjden som möjligt. I dessa hade jag haft säsongsförvaring eller sånt man mer sällan behöver komma åt. T.ex. vinterjackor på sommaren osv. Sen hade jag köpt plastbackar som är mindre och kan stå ovanpå i framkant. Där kan du ha t-shirts och annan klädförvaring som inte behöver hängas upp.
 
Jag hade köpt ett antal plastbackar som är så nära 80 på djupet och 30 på höjden som möjligt. I dessa hade jag haft säsongsförvaring eller sånt man mer sällan behöver komma åt. T.ex. vinterjackor på sommaren osv. Sen hade jag köpt plastbackar som är mindre och kan stå ovanpå i framkant. Där kan du ha t-shirts och annan klädförvaring som inte behöver hängas upp.

Ja, det är nog nått sånt det får bli. Kanske kan man platsbygga nån gång, men nu finns inte ekonomin.
 
Vadå, finns det möss på landet? Det har jag aldrig förstått!

Det är inte min gård. På landet kan det även komma andra katter strövandes förbi, så bara för att mina katter inte är ute så är det ju inte så att det är ofarligt. Hemförsäkringen lär inte täcka gift på annans loge.
Och varför lägga ut gift öht om jag kan förvara saker inne?
Du behöver inte bli upprörd.
Det var ett förslag bland andra.

Att hänga saker i lnor är enkelt. Att fixa täta lådor är ett annat som också är enkelt. Passa på när det är bra pris på ÖB, Rusta elelr nån annan stans.

Jag har levt med försiktighetsåtgäder mot möss större delen av livet. Jag vet att det funkar att musskydda.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 786
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 293
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp