Hjälp med hundras

Sv: Hjälp med hundras

Slänger in en länk på våran westie:
index.php

(en sovande sådanXD)

En flatcoated har jag också tänkt mig men tror nog att de kanske är en aningen för aktiva, då är nog en tollare bättre även om de också kräver en hel del stimulans.

Jag skulle säga precis tvärtom, fast om jag ska vara ärlig så kräver både Flat och Tollare mer än vad du angett att du vill aktivera en hund med i tråden..

Jag tycker personligen att Tollaren är den mest vassa ras inom Retrivergruppen, träffat på en del Tollare som var understimulerade och tyvärr då också aggressiva ...

Jag tycker absolut du ska kika på Pudel, en rolig allert hund som passar utmäkt till vardagslydnad och agility ..

Håller nog med vad det gäller Tollare.
Absolut ingen soffpotatis, och får den inte den stimulans den behöver, så skaffar den sig lätt andra tics.

:bow: Tackar för alla tips, jag letar vidare. Fick idag veta att min man som vi trodde var allergisk mot pälsdjur inte alls reagerar på det utan det var gräspollen, tack och lov för det. Så nu är alla hundraser intressanta. :banana:. Lyckliga jag:rofl:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 621
Senast: tuaphua
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 049
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka