T
Tofflan
Jag vill att min häst ska ha fri tillgång på hösilage, men dom andra hästägarna vill inte ha fri tillgång till deras utan dom är nöjd som det är. Jag kan väl inte köpa en stor bal enbart till henne, den hinner väl bli dålig?
Nu får hon hö 8.00 ca 12.00 och vid 19.00 och jag tycker det är hemskt att hästarna ska gå så länge utan något att tugga på
Jag tror helt och fullt på att hästar måste få tugga på något när dom vill för annars fungerar inte magen som den ska.
Märker tydlig skillnad på hästen också (hon har förut haft fri tillgång.)
Så hur gör jag? Har funderat på att köpa hö med sämre värden och kasta in en hel bal eller så men jag hittar inget sådant hö. Det blir otroligt dyrt om jag ska ge mycket av det hö jag har nu.
Någon som har en bra lösning?
Nu får hon hö 8.00 ca 12.00 och vid 19.00 och jag tycker det är hemskt att hästarna ska gå så länge utan något att tugga på
Jag tror helt och fullt på att hästar måste få tugga på något när dom vill för annars fungerar inte magen som den ska.
Märker tydlig skillnad på hästen också (hon har förut haft fri tillgång.)
Så hur gör jag? Har funderat på att köpa hö med sämre värden och kasta in en hel bal eller så men jag hittar inget sådant hö. Det blir otroligt dyrt om jag ska ge mycket av det hö jag har nu.
Någon som har en bra lösning?