Hjälp med hingstval!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare teres
  • Startdatum Startdatum
T

teres

Har tänkt att betäcka mitt sto iår.
Hon är e: Alpen Corrado 844-King´s Bonus xx

Jag vill en ädlare modell av hingst och inte över 168 hög.
Exteriört är Cortina min typ så vad jag vill "försöka" förbättra är luftigare gångarter, och kapaciteten inom hoppning.
Helst en hopphingst med bra steg.
Favoriter
Camaro M
Baltimore
Callahan
Empire
ja det finns massa favoriter men dessa ligger högt... Har ingen kanon bild på henne men...
Kopia%20av%20HPIM0949.JPG

Sv: Hjälp med hingstval!

Hej!

Min första tanke är en multitalang till dig och ditt sto och en populär och mycket omtyckt sådan hingst med hoppstam och meriter i både dressyr och hoppning är Nobel. Han står på Gränsbo Stuteri. Titta in på deras hemsida så kan du se bilder, filmer och få mer information om honom. Han har det du söker! :)

//Tiwas

Tack för hjälpen jag skall kolla upp honom;-)

Empire lär lämna hög ridbarhet, så ska han ju tävlas mot högre mål, så det är ju alltid kul om man har en fölis på g när resultaten kommer ;) Fin modell på honom också, tycker jag :)

Fint sto du har!

Empire, Camaro eller varför inte Tornesch?

Tycker Empire och Tornesch är två mycket intressanta hingstar som är på väg uppåt i klasserna. Har sett fina avkommor efter dem båda.

Callahan då ?? Han är ju så snygg kan det vara ngt eller hur är han i ridbarhet och temperament??

Kan jag få lite mer förslag. Ngn som kan informera mig o Callahan och hans ev. temprament och ridbarhet ??

Mer hingstförslag mottages gärna ! men ädelt vill jag ha!

Vet inte om jag kan fråga efter tips till mitt sto här oxå. Eller blir det sura miner då?

jag har ett fullblodsto e: Exeller ue:Seattle Slew

Vil ha en liten hopp bebis efter henne och funderar på hingst. Hon har mkt hög ridbarhet, raka bakben och lagom hög (ca 165)

Vilken hingst kan ni tipsa om?

Jag skulle titta på Hip Hop. Irco Marco-blod brukar gå bra ihop med fullblod.

Okej ..har fortfarande inte bestämt mig..
Callahan åker bort pga gångarterna
Camaro och Empire för dyra
Baltimore vet inte men vågar inte ta honom iår.

Niveau eller common sense

Vill gärna ha mer vitt (bläs och vita fötter)

Hjälp!!

Okej ..har fortfarande inte bestämt mig..
Callahan åker bort pga gångarterna
Camaro och Empire för dyra
Baltimore vet inte men vågar inte ta honom iår.

Niveau eller common sense

Vill gärna ha mer vitt (bläs och vita fötter)

Hjälp!!

Då tycker jag du ska kolla på Pessoa VDL, han har både bläs och fyra vita fötter! 2 kompisars ston väntar föl efter honom i år! Kolla på vdlstud.se, där står info, samt på ett av videoklippen under fliken Bengt Ohlsson, står han uppställd i gången under intervjun.

Jättefin tycker jag, och inte så särskilt dyr heller!

Aerline H
Lambourghini

Är mina favvo-hingstar och de lämnar både gång och hopp :)

Har faktiskt kollat på Pessoa VDL tycker dock han är lite lång och kraftig men skall kolla in honom igen.

Aerline är Cortinas syster efter - snygg med kapacitet i både hopp och gång men lite för mkt egen vilja...

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 318
Avel ...till ett sto, Bellini-Napoleon. Stoet är 12 år, har aldrig haft föl innan, hoppar helt okej, har fina gångarter med extra plus för...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: Masse
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 793
Senast: athena
·
Avel Jaha ena damen står skadad och är det så allvarligt/långdraget som jag tror så blir det nog en ny betäckning iår. Sitter här och...
2
Svar
33
· Visningar
3 093
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka