Sv: Hjälp med halt häst!
Jag har nu varit hos min häst igen och det första jag möttes av var en väldigt glad gnäggning och en pigg häst. Det är en måttligt stor förändring på honom idag jämfört med igår kväll, smärtstillandet har definitivt hjälpt. Men det är ju ingen lösning i längden, så jag vill helst ha honom till en klinik så fort som möjligt. Problemet är dock att jag inte har några pengar. Det finns såklart pengar att hjälpa honom med, men det är inte mina pengar. Så jag kan inte riktigt ta ett beslut på eget bevåg... Och mitt problem är då att personen med pengarna; min mamma, inte tror på klinik och röntgen.
Jag ska försöka övertyga henne igen ikväll, men senast så sa hon att röntgen inte var lönt och en veterinär skulle kunna se vad det var för fel på honom. Angående hovböld (och allt som har med hovarna att göra) så skulle hovslagaren kunna se det.. Hon är så jäkla envis... Hur övertygar man någon som är så starkt emot en röntgenundersökning som hon är?!
Jag har tyvärr ingen annan att vända mig till heller, stallägaren är annars kunnig inom hästar, men om jag känner henne rätt kommer hon säga precis likadant. Så vad gör jag? Min mamma vill att vi ska vänta tills veterinären kommer på tisdag, men det är ju långt dit.. Jag kan inte vänta.
Jag vet inte alls vad jag ska göra.. Det är väldigt frustrerande att stå ensam och inte ha någon som samtycker med en. Spontant så kanske jag skulle ta ett eget beslut och strunta i vad min mamma tycker, kanske skulle jag ringa djurambulansen så de kan komma och hämta min häst, och väl på kliniken ringer jag hem och säger vad jag gjort? Kan man ens göra så? Jag vet ju att hon kommer betala när jag väl är där...
Om någon vill så får ni gärna hjälpa mig med telefonnummer osv, jag försökte googla lite innan men lyckades inte hitta något direkt. Klinik eller veterinär med portabel röntgen är det som gäller. Jag vill gärna ge det en chans åtminstone, nu när hästen såg så levnadsglad ut.