Hjälp med galoppen !

C

Carino mi Amor

Jag är en hoppryttare ut i fingertopparna men skulle behöva hjälp med dressyren. Jag har en femårig valack som jag red in som sen treåring. Vi har helt fokuserat på hoppningen och ligger därför efter med dressyren- dumt, jag vet:smirk: Men i alla fall så har vi problem att samla oss i galoppen, och då menar jag igentligen inte samling, vi kan knappt gå i arbetsgalopp på dressyrpassen:confused: När vi hoppar är vi vääldigt duktiga på att samla oss och kan få in 3 galoppsprång på en 2-språngskomb. Men när det kommer till dressyren jagar jag upp mig aldelles för mycket och min sötnos som är väääldigt energisk ökar iväg. Jag har tränat mycket i lätt sits för att störa honom mindre, men kommer inte till ridning då. :smirk: Har någon något bra tips ? ;)

Sv: Hjälp med galoppen !

Du kan ju ägna dig åt dressyr och samtidigt ha med ett par små hinder. Blanda hoppning och dressyr sas så kanske du inte blir så stressad. Eftersom galoppen fungerar bra vid hoppning och är balanserad och reglerbar så har ni ju faktiskt en grunddressyr.

Kör fattningar, några få steg och sakta av, upprepa. Du kan böja hästens hals innåt och fatta galopp och galoppera på en stor volt och göra hundra halvhalter. Sådant funkar typ :D

Tack så mykke för era svar:bow:supersnällt , ska prova !!!:bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 296
Senast: Gotthard
·
Hoppning Feg dressyrryttare tittar in lite snabbt här hos er på hoppsidan :p Har en 6-åring som nu ska börja hoppas lite mer regelbundet av en...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits