Hjälp med galoppen

Youmeoh

Trådstartare
Behöver lite tips om hur jag kan stärka galoppen på min häst.
Hans galopp är verkligen värdelös och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att kunna förbättra den.
Han tar bara fyrtaktsgalopp, bär sig inte speciellt bra i den och är väldigt stel och obalanserad. :confused:
Jag har försökt att göra lösgörande övningar i galopp, men då blir han jättehård i munnen och springer bara rakt fram och spänner sig i stället och om jag rider på ridbanan "slänger" han sig ut i hörnen, istället för att vara rund och mjuk :(

Kanske ska tillägga att skritt och trav är inga som helst problem...

Sv: Hjälp med galoppen

nåå min häst har en jätte snabb galopp
alltså det går i 190 knutar :crazy: hon orkar inte riktigt ännu men vi tränar
men jag har fått tipset av min tränare att minst en gång i veckan
longera med sadel och innspänning och träna galoppen på detta viset och hålla igång henne.
annars så kan en jätte bra övning vara att bara ta lite galopp mellan två bokstäver ute i ridhuset och gå ner till trav och sedan igen.
cavaletti är oxå bra
en backe ute i naturen är oxå super
LÖSSNÖ :banana: :banana:

Liknande trådar

Ridning Hej, Finns tips på hur man mjukar upp hästen fram? Min häst är stel/kort i båda fram i början av passet. Känns typ halt pga kort/stel...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 374
Senast: Noranovala
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 915
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Dressyr Jag har som mål att starta en lätt klass dressyr med min häst i år. Hon är orutinerad och otränad men ingen unghäst. Jag fokuserar mest...
2
Svar
29
· Visningar
7 903
Senast: leoparden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V