hjälp med förkortningar..

T

TildaK

Har kollat på systemkameror på internet..
Då står det såhär:
"NIKON D60 + OPTIK AF-S DX 18-55MM ED II VR + 2 GB MINNE + VÄSKA"
vad menas med "VR"? för utan detta kostar ju kameran ca400kr mindre.:confused:

Sv: hjälp med förkortningar..

Vibrationsreducering, vilket är precis vad det låter som! :D Om man tycker att det är värt det eller inte är ju en smakfråga, men jag gillar funktionen.

Fast frågan är hur stor nytta det gör på ett 18-55 mm-objektiv, jag har det på 55-200 mm och det är ffa nära 200 mm som jag tycker mig märka skillnad.

Sv: hjälp med förkortningar..

På ett 18-55 gör det nog störst skillnad om man typ vill fota i ridhus eller så, men annars är det nog ingen större grej.

Liknande trådar

IT & mobiler Har suttit i flera timmar och fördjupat mig i systemkamerornas värld. Men...jag tror jag måste ha lite hjälp för jag kan inte bestämma...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: Baka_kun
·
IT & mobiler Jag håller på att bli smått galen i jakten på en tillräckligt stor väska till min kamera. Det är en Nikon D80, och på den ska objektivet...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Baka_kun
·
V
IT & mobiler Läst många systemkamera-trådar här och på andra sidor, och kikar ständigt runt på priser på kameror och tillbehör. Har dock inte fått...
2
Svar
39
· Visningar
2 852
Senast: Vajja
·
IT & mobiler 3 dagar tills jag kan köpa min kamera :banana: Ska köpa en Nikon D80. Funderar just nu på om det är mest ekonomiskt att köpa ett kit...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25