Har ett litet problem.. Jag köpte en jättemysig valack i början av nov och han är verkligen underbar på alla sätt och vis! Men så har jag tänkt börja träna NH med honom (enl. Parelli delvis) och har börjat med "De 7 lekarna". Det som är problemet är att han inte kan fokusera på mig,utan tycker att allt annat runtomkring paddocken är mycket mer spännande. Ibland står han stilla som jag vill,och han följer mig och stannar när jag stannar,men inte alltid,för helt plötsligt får han för sig att han inte vill gå åt samma håll längre eller inte stå still längre. Irriterande när jag försöker göra övningar för att han och jag ska få bättre kommunikation och samspel,och så går han plötsligt bara iväg -.- förstår ju att jag måste börja med en annan tillits- och kommunikationsövning innan dessa andra,för att få allt hans fokus på mig som en grund och kunna bygga vidare över huvud taget sen,men hur????
Snälla om ni haft samma problem eller liknande och löst det,hur gjorde ni?? Alla tips välkomna!!
Snälla om ni haft samma problem eller liknande och löst det,hur gjorde ni?? Alla tips välkomna!!