N
Nataliiie
Just nu har jag en medryttarhäst jag kanske ska köpa.
jag tycker bara att hans fodersats är lite speciell.
Han är en överviktig korsningsvallack (troligen shire/holländsk ponny ca 155)
Jag brukar inte mer än kvällsodra men på hans tavla står de:
Morgon: 0,5 kg kraft+mineraler
sen får han för hoppningsvis hö
(lunchhö i hagen, problemet är att dom är 2 hästar i hagen o han äter upp sitt hö dubbelt så fort, sen går han i väg till den andra hästens höhög)
Kväll: 0,5 kg kraft
1kg betfor+mineraler
1 kaka hö.
han går ute i gräshage från ca 8-20 o rids 1-2 timmar, ibland skrittar jag ut i skogen o ibland ett ordentligt dressyrpass.
han har precis satts igång igen, han har stått sen i december,
Han är väldigt tjock o jag har ingen aning hur jag ska banta honom, han får inte speciellt mycke mat, havren är bara att stryka han är redan en liten energiknippe.
Nån som har tips på hur hans fodersats skulle kunna se ut o hur jag kan få ner han ca 50 kg.
tack på förhand.
jag tycker bara att hans fodersats är lite speciell.
Han är en överviktig korsningsvallack (troligen shire/holländsk ponny ca 155)
Jag brukar inte mer än kvällsodra men på hans tavla står de:
Morgon: 0,5 kg kraft+mineraler
sen får han för hoppningsvis hö
(lunchhö i hagen, problemet är att dom är 2 hästar i hagen o han äter upp sitt hö dubbelt så fort, sen går han i väg till den andra hästens höhög)
Kväll: 0,5 kg kraft
1kg betfor+mineraler
1 kaka hö.
han går ute i gräshage från ca 8-20 o rids 1-2 timmar, ibland skrittar jag ut i skogen o ibland ett ordentligt dressyrpass.
han har precis satts igång igen, han har stått sen i december,
Han är väldigt tjock o jag har ingen aning hur jag ska banta honom, han får inte speciellt mycke mat, havren är bara att stryka han är redan en liten energiknippe.
Nån som har tips på hur hans fodersats skulle kunna se ut o hur jag kan få ner han ca 50 kg.
tack på förhand.