Hjälp med färg på lister

Comfort

Trådstartare
vi håller på att renovera, just nu är det köket som står på listan!
Nu har vi kommit fram till listerna.
Vi ska ha bröstpanel som är blå - grå, och fyrkantiga dörrvalv.
Jag vill ha valven vita men nackdelen är då att om golvlisterna ska ha samma färg som panelen blir det ju en stark kontrast där valven och listerna möts, men om man har listerna med vita blir det ju kontrast mellen dem och panelen..

vad säger ni?

Sv: Hjälp med färg på lister

Jag tycker som regel att golvlister och taklister alltid ska vara vita! Panel är undantaget som bekräftar regeln. Sockeln mot en panel bör vara samma färg som resten av panelen - om panelen går över hela rummet! Det funkar inte att ha grå panel med grå list på en vägg och sen ha vitmålat på andra väggar med grå list... Då skulle jag ha vitmålat alla eller ev ha en grå list mot "panelväggen"... eller nej det går inte... vita! :D:devil::D

Visst förstod du precis vad jag menade... :rofl::angel:

vad bra att ni håller med mig! :D
Då ska jag bara övertyga sambon och pappa med..:crazy:

men vad tycker ni då om bröstlisten? (den smala som ligger i överkant på panelen, vet inte om det heter bröstlist)
ska den också vara vit då eller samma nyans som panelen? mörkare kanske?

Samma färg som listen tycker jag!

Personligen tycker jag att vitt högblankt är snyggast på lister, men det vanligaste är tyvärr matt eller halvblankt.

Om du vill se bröstpanel med samma färg på alla lister så kan du kolla min :D (taket är numer målat och har lister, vita)

kkmattorna2.jpg

Liknande trådar

Hemmet Som några säkert minns byggde jag mig en bostad ovanpå stallet för några år sedan. Sen dess har jag haft noll "byggaboinspiration"...
2
Svar
39
· Visningar
5 347
Senast: Masqueradee
·
Hemmet Jag flyttade i måndags in i en hyreslägenhet inne i stan. Väl inne upptäckte jag att den var tämligen inrökt, och jag som är överkänslig...
2
Svar
23
· Visningar
3 671
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar