Hjälp med excell!

T

twinstar

Har en massa resultatlistor i wordformat, tabeller. De är nu sorterade på startordning och dessa kan jag klippa in i excell. Där vill jag sortera dem efter resultat som är en egen kolumn men hur?

Jag letar ihjäl mig! Hjälp!

Sv: Hjälp med excell!

Enklast: Flytta så att resultat är den första kolumnen. Markera kolumnerna inifrån och utåt (A, B, C etc) tills alla är markerade (mycket viktigt, omarkerade koumner förblir osorterade, datat kommer alltså att bli fel). Tryck på knappen uppe i knappmenyn som det står "A Ö pil" på (stigande) eller "Ö A pil" på (fallande).

Eller så går du in på Data|Sortera... Där kan du sortera efter flera kolumners villkor, utan att flytta nåt.

Det var där jag var. På Data/Sortera men fick det inte att funka. Ullos tips funkade bra!

Funktionen strular om man har tomma rader, kolumner eller celler i tabellen.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 952
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
342
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård