Hjälp med Excel!

Piek

Trådstartare
Nu vänder jag mig till bukes stora kunskapsbas ;)

Jag ska plussa ihop celler för en månad i Excel. Något jag gör varje månad och det brukar inte vara några problem. Men den här månaden går det inte! Det spelar ingen roll om jag tar autosumma eller skriver hela formeln =a1+a2+a3 osv resultatet blir ######### :banghead:
Jag kan inte se några konstigheter i någon cell och det spelar ingen roll om jag skriver som "bara siffror" eller som valuta... Jag har provat att skriva om hela månaden men med samma resultat.

Vad sjutton gör jag för fel?!

Nu vänder jag mig till bukes stora kunskapsbas ;)

Jag ska plussa ihop celler för en månad i Excel. Något jag gör varje månad och det brukar inte vara några problem. Men den här månaden går det inte! Det spelar ingen roll om jag tar autosumma eller skriver hela formeln =a1+a2+a3 osv resultatet blir ######### :banghead:
Jag kan inte se några konstigheter i någon cell och det spelar ingen roll om jag skriver som "bara siffror" eller som valuta... Jag har provat att skriva om hela månaden men med samma resultat.

Vad sjutton gör jag för fel?!
Har du kollat formateringen i de celler du ska plussa ihop?

Såg att du fått lösning, men har skrivit mycket, och eftersom nån kan lära sig nåt av det här så - enjoy:

--------------------------------------------
Jag röstar också på formateringsfel, t.ex att kalkylbladet fått för sig att nån ruta bara så där random ska var text och inte siffra.

När formateringsfel försöker fucka kan jag göra så här:
Det finns en knappjävel med en pensel på, som heter "Hämta Format". Den är genial. Jag markerar en cell som jag vet är 100% korrekt. Sedan trycker jag på "Hämta Format". (Du får en variant på dubbelklick) Då kopierar jag det korrekta formatet i markerad cell, till de celler som jag markerar se'n.
T.ex i ditt fall: Du är 100% på korrekt A1. Markera A1. Klicka "Hämta Format". Markera sedan i ett svep A2+A3+A4...

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: elendril
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 823
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 023
Senast: EmmaW
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
2 006
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka