Hjälp med dressyrsadel

Beeboppe

Trådstartare
Sålde för ett tag sedan min dressyrsadel men har ångrat mig och vill ha en igen nu när vi tävlar mer dressyr. Har bokat tid hos min sadelprovare men fick en först i mitten av dec:(

Hästen har en ganska bred rygg. Har väl normal manke, kort, rak, ngt svängd rygg.

Mina krav för mig själv är svart, skön i sitsen, gillar lite djupare dressyrsadlar (och flata hopp:D) med ordentliga knästöd. Ej luftstoppad.
Budget vet jag inte ännu, får ta ställning till det beroende på vad som kommer att passa men inte över 30k.
Vad kan tänkas passa?:)

Ja, du ska ha en DAC eller DGP om du vill ha djupt säte. Du provade förmodligen en DI? Det är egentligen en islandssadel.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
901
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Time Lord
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka