hjälp med att lösa ett dilemma

KisseNova

Trådstartare
Pga vissa skäl som jag inte tänker skriva ut så står jag utan dagmatte iaf trots ordentliga utfrågningar innan hundköpet.

Men iaf, nu vill jag ha era tips på hur man kan lösa detta dilemma. Devin är 4 månader och inte 100 procent rumsren vilket gör att jag inte vill ha honom själv hemma. Dock klarar han att vara själv iaf 2 timmar , dvs ett kissrunda innan jag går och en kissrunda direkt när jag kommer.

Mina jobbtider är följande
*16 - 19
*15 - 21
*15 - 19.30

andra veckan
*16-19
*14-19
*16.30-21
*15 - 20

Skulle jag vara för hemsk om jag lät hunden vara själv och bara få gå ut och kissa medan jag jobbar? Annars återstår det bara att sälja honom :cry: Vill inte sälja min gris :cry::cry:

Sv: hjälp med att lösa ett dilemma

De där långa dagarna känns på tok för långa för en fyramånders valp. Jag antar att du även har restid?
Annonsera efter dagmatte? Finns det hunddagis i närheten?

Jadu, din mamma var väl dagmatte?
Eller har jag fått något om bakfoten?

Jag vet inte om jag gör fel, men jag planerar innan jag gör något..
(för det mesta iaf. :angel:)
Jag ska iväg på Hultsfreds festivalen och har redan ordnat med vart några av hundarna skall vara under den veckan.
Vem som ska ta hand om hästarna, mata katterna och fiskarna..
Och då är jag "bara" borta en vecka..
Är man borta nästan varje dag när man har bebis, jadu, då får man problem om man inte planerat noga innan..

alltså, ursäkta men vad är du för människa? Du vet ingenting om hur noga jag har kollat upp allt med hunden innan köpet. Tycker bara att du kan lämna mina trådar ifred!

Håller faktiskt med!

hon vill ha hjälp och stöd inte massa nedklankning :mad:

Är det bara 2v det handlar om?
Det är varken ultimat eller bra men hunden kommer ju inte precis att dö.

Bästa är dock om du slänger ut en annons på blocket/lokalblaskan om att du behöver en dagmatte.

Japp, det var hon. Tänker inte gå in mer på detaljer än så. Jag kollade upp allt väldigt noga innan jag ens vågade köpa hunden. Men det slog fel iallafall, vilket jag blev varnad för innan men valde att tro att det skulle gå. Jag har lärt mig en väldigt dyrbar läxa iallafall.

Tycker oxå att det är för länge för en valp att sitta själv under mina arbetstider, därför finns han ute på annons för situationen går inte att lösa i längden. Som tur är så har jag underbara kompisar som kommer passa honom som dagmatte/daghusse tills han blir såld. Men det är inte hållbart i längden att ha honom kvar på detta sätt.

*kl*

Att på något sätt anklaga mig för att ha kommit på att jag jobbar är äkta bukeanda, och en sådan som skrämmer bort folk ifrån sidan. Ni vet ingenting om mig som person eller bakgrunden till omplaceringen av Devin. Dessutom så handlar tråden om att kunna lösa dilemmat. så jag betackar mig för folk som skriver i tråden som små intrigmakerskor, ni måste ha ett jäkla tråkigt liv om ni ska sitta på buke och härja :angel:

Bor i Falköping.

Det är ju fram till att han blir vuxen som det rör sig om. Tycker själv att mina arbetstider passar en vuxen hund. Men lägg till en timme åt vardera håll i resväg. Men är det inte rekommendation eller lag på att dom inte får vara själva mer än 4 ? Dessutom vad händer om jag inte har någon som kan kissa honom när jag jobbar ?

Jag har ordnat dagmatte resp daghusse och folk som kan kissa honom när jag jobbar men jag är heller ingen person tycker om att behöva ha folk som stöd för att det ska kunna gå runt.

Men annonsera hellre om en dagmatte isåfall, om du vill behålla honom. Det verkade vara ett snabbt beslut att omplac honom bara sådär.

Det går ju att lösa, men man måste jobba lite för det

Senast ändrad:

Är det bara 2v det handlar om?
Det är varken ultimat eller bra men hunden kommer ju inte precis att dö.

Bästa är dock om du slänger ut en annons på blocket/lokalblaskan om att du behöver en dagmatte.

Det är inte bara 2 v det handlar om utan detta är hennes fasta tider som rullar på vecka efter vecka.

Jag är ingen person som tycker om att ha min hund hos främlingar, det är knappt jag kan ha honom borta hos kompisar. Rädslan över att han ska bli förstörd, såld vidare osv är enorm. Lika lite som jag faktiskt tycker om att ha min son på dagis.

Nej, det är inget lätt beslut att ha honom ute på annons. Om han säljs så kommer jag må skit bokstavligt talat. Jag är oxå en person som ser lösningar istället för problemet, men vad händer om nästa dagmatte gör samma sak? Såna saker som har hänt med min mamma kan mycket lätt hända med en främling, ska jag då behöva leta ny dagmatte för 3e gången,4e gången osv? Låter inte rimligt i mina öron tyvärr.

Anti? japp, det är jag eftersom jag fått ett flertal utskällningar bara bara några få dagar. Vissa skäller på mig att jag ska sälja hunden och vissa skäller på mig att jag inte ska sälja hunden. Det kommer bli kaos snart, kortslutning totalt.

Jaja, du får ju göra det som du känner är bäst för hunden.

Synd att det skulle bli såhär, men som det låter så kommer Devin få det bättre hos någon annan

Pga vissa skäl som jag inte tänker skriva ut så står jag utan dagmatte iaf trots ordentliga utfrågningar innan hundköpet.

Men iaf, nu vill jag ha era tips på hur man kan lösa detta dilemma. Devin är 4 månader och inte 100 procent rumsren vilket gör att jag inte vill ha honom själv hemma. Dock klarar han att vara själv iaf 2 timmar , dvs ett kissrunda innan jag går och en kissrunda direkt när jag kommer.

Mina jobbtider är följande
*16 - 19
*15 - 21
*15 - 19.30

andra veckan
*16-19
*14-19
*16.30-21
*15 - 20

Skulle jag vara för hemsk om jag lät hunden vara själv och bara få gå ut och kissa medan jag jobbar? Annars återstår det bara att sälja honom :cry: Vill inte sälja min gris :cry::cry:

de finns dom som har värre, som låter hunda vara ensamma mycket längre tid. jag tycker inte att 3 timmar är så länge att lämna en hund ensam. och om de finns möjlighet för någon att gå ut med hunden när du jobbar längre dagar så tror jag att de skulle gå bra. bara hunden får aktiveras mera när du är hemma. hoppas de löser sig.:)

jag sålde min hund när jag jobbade ganska mycket och jag ångrar det. :(

Låter ju dessutom mycket hundkunnigt att lägga fram som förslag att en 4 månaders valp ska sitta själv :angel:

.

Men om vi ska vara så, så tycker inte jag det är särskillt hundkunnigt att förlita sig på att andra människorska ta hand om min hund

jag ligger redan nu sömnlös på nätterna , jag ångrar att jag ens köpte honom, jag ångrar att jag litade så mycket på enbart en person men gjort är gjort. Jag var dum och satte mig i denna sitsen och det är jag som får ordna upp den.

Jag är ingen person som låter en valp sitta själv bara för att ha hund tyvärr.

Som maken brukar säga; man kan inte lita på lejt folk..

Gjort är gjort och nu gäller det ju att hitta en lösning på problemet.

Alternativet att han är ensam dessa timmar du jobbar anser jag inte vara ett gott alternativ och då har du tråkigt, men sant bara 2 alternativ:

1) Fixa en dagmatte/hunddagis
2) Sälj valpen till någon som har tid för honom

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 171
Senast: paradiset
·
Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 659
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Jag bor ensam och jobbar skift vilket innebär att jag är borta 6-15, 7-16, 14-23 eller 22-07. Hittills har jag löst det genom att ha en...
Svar
6
· Visningar
1 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka