Hjälp klippa klorna

W

whyme

Hej alla kloka

Idag skulle jag klippa klorna på vår chihuahua 6 år.
Framklorna var ganska långa, de gick superbra att klippa.

Bakklorna var inte lika långa, (jag klippte bara topparna) och när jag satte saxen i en av bakklorna gnydde han till (jag han inte klippa) men jag hann göra ett litet jack.. så kom det en droppe blod :crazy:

Jag klippte inte en millimeter in ens.. och det var två klor som det var blodfyllt med pulpan ända ut... vad gör man då?

Tacksam för all hjälp och rådgivning jag kan få

Sv: Hjälp klippa klorna

Hej!
Det är jättebra att ha klippstop när man klipper klor. (det är ett pulver som stoppar blödningen.)
Om pulpan har blivit lång så kan du få den kortare genom att klippa klorna ofta. Jag klipper min vovves klor en gång i veckan efersom hon har långa pulpor och jag försöker korta ner dem.
Det kan vara bra att klippa runt pulpan, lite svårt att förklara men om man klipper både ovanifrån och från sidorna så blottar man pulpan och den drar sig tillbaka, istället för att bara klippa rakt av. Det där lät ju jätteskumt men jag kan inte förklara det bättre.. :)

Lycka till/Peppis

tack tack för snabbt svar.. ska nog ta honom till en kloklippare som kan hjälpa mig att komma igång med baktassarna. Inte kul när han gråter efter man klippt klorna... :( inte meningen alls

ne, om det inte känns bra så är det bättre att boka in en tid hos veterinären så kan de klippa klorna. Vi klipper massvis med klor varje vecka, och det är många som kommer in en gång för att få tips om hur man kan göra det så smidigt och lätt som möjligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Måste man göra det? Jag tycker att Schäferns klor är litet väl långa men de blir inte längre med tiden utan håller sig som de är. För...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 274
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa När Bruce var liten valp började vi ha klosaxen närvarande ofta. Vi klippte någon klo om dagen. Det gick utmärkt till en början men när...
2
Svar
23
· Visningar
4 391
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Jag har sökt lite i gammla trådar om kloklippning men hitta inte riktigt vad jag sökte. Jag har problem med att klippa klorna på min...
Svar
13
· Visningar
2 633
Senast: movi
·
Övr. Hund Nån som har några bra tips på hur jag kan få ena hunden att "sluta" vara rädd när man klipper klorna på honom? Jag har klippt klorna på...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 544
Senast: Priscilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar