Hjälp! Kattunge!

Linduzz

Trådstartare
Kompisen kom för en stund sedan med en liten svart kattunge på ca 5 veckor. Hans mamma har övergivit honom..

Så, hur gör man nu? Vad skall katten äta? Hur skall man sköta hans ögon? (han har förmodligen fått ögoninflamation eller nått då dom rinner lite)
Har haft katt o kattunge förut men inte mindre än 10 veckor så det här r lite nytt..

Sv: Hjälp! Kattunge!

Våra fick ögoninflamation för att mamman inte höll efter dem de första veckorna... vi fick typ saltlösning (eller vad det heter, sånt decinficerande) och en ögoncreme för bebisar... gick över på ngra dagar...

Kompisen kom för en stund sedan med en liten svart kattunge på ca 5 veckor. Hans mamma har övergivit honom..

Så, hur gör man nu? Vad skall katten äta? Hur skall man sköta hans ögon? (han har förmodligen fått ögoninflamation eller nått då dom rinner lite)
Har haft katt o kattunge förut men inte mindre än 10 veckor så det här r lite nytt..
du kan blanda en mts mjölk ,en ,msk kaffegrädde o en msk druvsocker det är en hemmagjord ersättning, vill den inte äta själv kan du ge med en liten spruta ca 2-5 ml flera gg om dan

du kan blanda en mts mjölk ,en ,msk kaffegrädde o en msk druvsocker det är en hemmagjord ersättning, vill den inte äta själv kan du ge med en liten spruta ca 2-5 ml flera gg om dan
koka vatten o tvätta ögonen regelbundet det brukar hjälpa, det är ganska vanligt då dom är känsliga för minsta drag

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: MissFideli
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 353
Senast: Enya
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 166
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama