Vi är fosterfamilj åt en katt som aldrig har bott i en lägenhet förrut. Han bodde i ett garage och sedan på en terrass hos en familj. Han är hos oss för att se om han kan bo i en lägenhet och senare bli bortadopterad. Vi har haft honom i bara en helg och problemet att han är hyperaktiv på natten. Han springer fram å tillbaka, hoppar frenetiskt på alla fönster (som e stängda), hoppar upp på alla möbler så saker å ting ramlar ner, han krafsar i sandlådan (fast han inte har kissat eller bajsat) tills all sand e utanför lådan... och stänger man dörren om sig till sovrummet för att höra mindre av allt oväsen så börjar han jama frenetiskt tills man öppnar. Jag har haft många katter förr både tama och katter från gatan, men aldrig stött på en katt som e så nervös som denna. Jag vill ge honom en chans, tjejen som tog hand om honom från början jobbade hårt för att få honom tam, men jag har inte sovit en blund på 2 dgr och behöver det för att orka plugga. Jag fattar inte, denna katt har inte sovit på 3 dgr och springer runt som en yr höna fortfarande. Han e kastrerad, 1 år och 8 mån, huskatt. Jag lekte med honom igår på kvällen för att trötta ut honom, men det blev ändå den värsta natten hittills. Jag orkar inte mer, fast jag inte vill ge upp honom så snabbt.
Har någon snälla tips på hur man lugnar en sån här katt!!
Har någon snälla tips på hur man lugnar en sån här katt!!