HJÄLP, jag ser ingen text längre

palle

Trådstartare
Efter att ha varit utan internet i 3-4 veckor kanjag inte längre läsa allt.

Alltså jag kan inte läsa annat än SVARTA BOKSTÄVER på färgad bakgrund.

Nu får jag trycka i blindo och hoppas att jag kommer dit jag vill.

Allt jag kan se i ovankanten är en enormt stor grön ruta som går från höger till vänster sida.
Under denna gröna ruta kan jag se en grå rand och när jag trycker i blindo även där DÅ framträder en svart text.

Längst till höger i den gråa randen ser jag en gul flagga, en liten blåvit ruta som visade sej vara vägen till mina konversationer och en fyrkantig liten vit ruta med min avatar i miniminiatyrformat.

Snälla @Gunnar.....

JAG VILL KUNNA LÄSA ALLT DET ÖVRIGA OCKSÅ..........

Fast det där är nog inget allmänt fel., då jag inte hört någon annan klaga över det. För mig ser då allt normalt ut,svart text på vit bakgrund. Kan nog ha hänt något med din dator

Efter att ha varit utan internet i 3-4 veckor kanjag inte längre läsa allt.

Alltså jag kan inte läsa annat än SVARTA BOKSTÄVER på färgad bakgrund.

Nu får jag trycka i blindo och hoppas att jag kommer dit jag vill.

Allt jag kan se i ovankanten är en enormt stor grön ruta som går från höger till vänster sida.
Under denna gröna ruta kan jag se en grå rand och när jag trycker i blindo även där DÅ framträder en svart text.

Längst till höger i den gråa randen ser jag en gul flagga, en liten blåvit ruta som visade sej vara vägen till mina konversationer och en fyrkantig liten vit ruta med min avatar i miniminiatyrformat.

Snälla @Gunnar.....

JAG VILL KUNNA LÄSA ALLT DET ÖVRIGA OCKSÅ..........
Jag tror du kan läsa vissa kombinationer som inte är svarta bokstäver på färgad text?
Denna kombination med grön bakgrund och vit text fungerar uppebarligen inte så bra. Kan svart bakrund med vit text fungera?
För mig vore det lite tråkigt om det inte gick att ha några inverterade element i layouten, med mörk bakgrund och ljus text, jag vill dock att allt skall vara lätt läsbart för så många som möjligt.
Jag arbetar med en helt ny layout som jag tror är ett lyft, framförallt för de som använder mobilen att surfa från.

Jag har jätteproblem att läsa den gråaktiga texten mot det svarta. På datorn funkar det så där men i telefon och på paddan inte alls, jag ser bara ett ljusgrått blurr.

Idag kan jag läsa den vita texten mot den mörkare gröna bakgrunden på mobilen än vad jag hade på datorn igår kväll.

Men jag kan inte alls läsa vit text på röd bakgrund, har problem även med svart text på röd bakgrund.
Bara som en upplysning @Gunnar ;)

Kan inte skilja mellan lila och grått heller, det ser grått ut oavsett.

Jag har även problem med att läsa vit text på svart bakgrund i tidningar, men det kan kanske bero på att det är svårt att få rätt skärpa på en papperssida till skillnad från en sida på datorn där man kan ändra skärpan efter eget tycke och smak.

Texten på tvn kan jag läsa om jag sitter nära och har mina specialglasögon, utan ser jag bara det svarta.

Förstår att du vill färgändra ibland @Gunnar ;)

Skriver nu från datorn och där är den gröna färgen inte alls lika mörkgrön oavsett hur jag ställer in skärmen, 1 år gammal Packard bell.

Så här har jag problem med att jag inte kan urskilja dom vita bokstäverna i det gröna.
Men det fungerar alldeles utmärkt på min Samsung S3.
Får ta och dra igång plattan och se om det är någon skillnad där också, det är en Samsung tab 3.

Jag ser inte heller någon ruta runt knapparna Svara och Fler alternativ....

Liknande trådar

Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama