Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

F

Felle_8

Hjälp

jag har haft min katt i två år vi skaffade en kattunge för ungefär ett och halvt år sen som de lovade va en hona...
Och sedan löpte min älsta ungefär runt slutet på feb början på mars...
Nu för någon vecka sen va jag iväg tror de va för en månad sen och jag såg till min förvåning att hon hade blivit enorm och sedan upptäkte vi att den påstodda honan va en hane....
Sista dagrna har hon varit tröttare än vanligt hon vill att man skall kela magen..
Hon kan knappt sitta och tvättar sig hela tiden ja när hon inte sover....
Hon har fått mjölk i spenorna och de e enorma...
Hon är väldigt stor och man kan känna bebisarna hela tiden men jag vet inte vilken vecka eller dag hon e i vad ska jag ta mig till..
Bönar och ber om hjälp..
Från en orolig matte som älskar sin kisse miss....
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

En annan sak är att hon hela tiden springer efter mig så fort jag går någonstans i lägenheten och sedan ligger hon antingen på sidan helt utslagen eller på magen med bakbenen utsträckta
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

du kan ju förslagsvis ta katten till veterinären. Svårt att bedömma genom ett internetforum. Då kan du få ungarna avlivade på en gång och honan och hankatten kastrerad. Någon utav dom eller båda måste ju kastreras. Annars kommer det bli massa fler ungar. Boka tid hos veterinären snarast!
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Jag har bokat tid hos veterinären men hon hade inga innan slutet på nästa vecka....
Han katten tog min syster över och honon skall stereliseras efter att kattungarna har kommit ut...
Och kattungarna skall inte avlivas varför skulle jag välja att göra de....
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Det bästa är att kastrera medans honan är dräktig. Svårt som det är redan att bli av med kattungar, finns ett gäng på Blocket redan.
För då avlivar veterinären ungarna i sammband med kastreringen så slipper honan gå igenom en förlossning och du slipper sitta där med massa ungar du antagligen inte blir av med.
Finns det ingen annan veterinär att ringa? Går det inte att få en akuttid om du förklarar läget? Läget är ju rätt akut.
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Du kommer få svårt att bli av med ungarna. Alltså har du fler katter att kastrera sen för att slippa fler likadana olyckor, fast med inavel.
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Jag har redan folk som vill ha kattungar....
Och nej jag har pratat med flera veterinärer och djursjukhuset detta var en akuttid.....
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

då du inte vet när katten ska föda antingen gör du en undersökning för att utreda ungefär hur lång gången hon är eller så är det bara att övervaka henne dagligen..dvs skippa jobb, stanna hemma mm Det låter som hon inte har långt kvar...
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Jag började känna rörelser i magen två veckor innan min katt skulle föda.
Ett tecken som visade mig att det bara var något dygn kvar var att mjölk började bildas i juverna, inte bara att spenarna var stora. Men det låter ju som det är nära en förlossning. Jag skulle inte köra iväg en så pass dräktig katt till ett djursjukhus för undersökning, jag tror inte att stressen det innebär är bra för en katt som kan föda vilken sekund som helst. Det lär ju vara nära förestående om du kan få ut mjölk ur spenarna.
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Ja jag håller mig hemma vill inte att hon skall lämnas ensam jag fick en tid idag till djursjukhuset akut och de sa att hon skall ha vilken dag som helst u hon har börjat öppna sig men allt är normalt hon är i dag 66 så nu e jag hemma dygnet runt....
Jag e så stolt över lilla smulan...
Det var 5 kattungar i hennes mage..
Jag grät nästan när jag såg dem på ultraljudet.,...
Håller tummarna....
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Nu har katterna kommit alla fem och de mår så bra...
Det tog sin lilla tid men nu är de ute tack alla för all hjälp... kram
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Skönt att det gick bra! Grattis!
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

ja de va skönt tack
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Det kan va allvarigt... Åk in till vetrinären(stavningen)
Om hon e enorm så kanske hon inte får ut kattungarna...
Inte för jag vill ora dig åk in till djursjukhuset! Det e bäst!:(:o
 
Sv: Hjälp jag kan känna kattungarna men vet ej när de skall komma

Ojj, läste inte.. då behöver du inte åka in men det e kanske bäst att kolla att det inte finns nån kvar i magen
 

Liknande trådar

Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 350
Senast: TantAgda
·
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 113
Senast: Buck
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 293
Senast: Asko
·
Övr. Katt Idag var vi hos veterinären för andra gången med vår goa härliga katt Råtten. För att göra e lång historia kort så visade det sig att...
Svar
5
· Visningar
2 285
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp