hjälp jag kan inte stänga av den..

Sv: hjälp jag kan inte stänga av den..

LillaMy84 skrev:
jo där finns en ikon, en röd rund sak med ett stort kryss i:o och jag får upp en lista med filer, men dom flesta filerna som kommer upp är pyttesmå och massa, och dom hittar jag inte på själva datorn sen och på den listan kan jag inte radera:crazy:
Ööööööööööööööööööööööööh :crazy: :confused:

sharpedge skrev:
Nej,jag vet.. Och det var det jag skrev också, att storleken kan manuellt ha satts restriktioner på ;)

Till trådskaparen:
Kom på en sak till, har du kollat så att din hårddisk inte är full?

ingen aning hur man gör det:o (som sagt, jag är bäst på datorer:D )

kan man förresten radera cookies?

LillaMy84 skrev:
ingen aning hur man gör det:o (som sagt, jag är bäst på datorer:D )

kan man förresten radera cookies?
Du öppnar "den här datorn" (ikonen finns på skrivbordet och ser ut som en dator, eller så öppnar du utforskaren(håll ner windowstangenten och tryck på E))
Högerklickar på C: och väljer egenskaper så ser du i diagramform hur mkt plats du har på datorn.

Och ja, du kan radera cookies, dom innehåller info om webbsidor du besökt bara, samt även kanske inloggninginfo för communities som tex Buke, så om du raderar dom kan det hända att du behöver logga in på nytt igen.

10,3GB ledigt...
jag tror att jag har hittat vart nånstans jag ska rensa filer:idea:

finns det nåt man kan göra för att den inte ska fylla upp igen? för nånting sparas ju där utan att jag väljer det så att säga, frågan är ju bara vad.. med tanke på att jag inte laddar ner något än just kompisars foton över msn och dom hamnar inte där

tänk vad skönt för min lilla dator att få vila upp sig på riktigt:D
1000-tack för hjälpen:bow: :bow: :bow:

LillaMy84 skrev:
10,3GB ledigt...
jag tror att jag har hittat vart nånstans jag ska rensa filer:idea:

finns det nåt man kan göra för att den inte ska fylla upp igen? för nånting sparas ju där utan att jag väljer det så att säga, frågan är ju bara vad.. med tanke på att jag inte laddar ner något än just kompisars foton över msn och dom hamnar inte där

tänk vad skönt för min lilla dator att få vila upp sig på riktigt:D
1000-tack för hjälpen:bow: :bow: :bow:
Du kan ju alltid skapa en katalog utanför profilen, dvs rakt under C: som heter nedladdat eller annat namn och spara alla filer där, då kommer inte profilen påverkas. Och 10,3 Gb är en hel del så du har inte utrymmesbrist iaf

men det är ju just det där att jag inte sparar nånting på datorn.. ja förutom msnladdade fotona och dom gör ju varken från eller till i profilminnet

LillaMy84 skrev:
men det är ju just det där att jag inte sparar nånting på datorn.. ja förutom msnladdade fotona och dom gör ju varken från eller till i profilminnet
Vilka problem man har....

Gör såhär då..
Du får helt enkelt högerklicka på mappen som innehåller din profil (C:\documents&settings\dittprofilnamn) och välja egenskaper för att se hur mkt den tar upp i utrymme, sen får du göra så på varje mapp du hittar under där för att se vilken som tar upp plats.

Jag tror fortfarande det kanske är temporära internetfiler som tar upp plats...
Dom tömmer du genom att öppna Internet Explorer, gå till Verktyg, sen Internet alternativ
På första fliken har du "temporära internetfiler" och en knapp som heter "Inställningar", kolla så att den står mellan ca 50Mb-100MB i storlek. Tryck sen ok och töm sen filerna(cookies spelar inte så stor roll då de inte är så stora)

Är det en begagnad dator? Jobbdator? Ansluter du mot nån server? Eftersom du använder nån slags Novell-inloggning så tar den över XP:s inställningar och stryper din profil till en begränsad mängd utrymme. Kan inte installera om windows eller göra om inloggningen?

sharpedge skrev:
Du öppnar "den här datorn" (ikonen finns på skrivbordet och ser ut som en dator, eller så öppnar du utforskaren(håll ner windowstangenten och tryck på E))
Högerklickar på C: och väljer egenskaper så ser du i diagramform hur mkt plats du har på datorn.

.

Ännu enklare är om man kollar i Utforskaren. Markera i vänster fönster "Den här datorn" - kolla sen i höger fönster så står det där hur stor disken eller partitionen är och mycket som är ledigt. Förutsätter dock att man under Visa-menyn har valt "Detaljerad lista".

sharpedge skrev:
Jag tror fortfarande det kanske är temporära internetfiler som tar upp plats...
Dom tömmer du genom att öppna Internet Explorer, gå till Verktyg, sen Internet alternativ
På första fliken har du "temporära internetfiler" och en knapp som heter "Inställningar", kolla så att den står mellan ca 50Mb-100MB i storlek. Tryck sen ok och töm sen filerna(cookies spelar inte så stor roll då de inte är så stora)

glöm inte att bocka för "Ta bort allt offline-innehåll".

Du kan också tömma papperskorgen om den är full. Många tömmer den aldrig utan där kan det ligga en väldans massa.

Sony skrev:
Ännu enklare är om man kollar i Utforskaren. Markera i vänster fönster "Den här datorn" - kolla sen i höger fönster så står det där hur stor disken eller partitionen är och mycket som är ledigt. Förutsätter dock att man under Visa-menyn har valt "Detaljerad lista".
Om du hade läst vad hon svarade innan på mina frågor så hade hon 10.4 gig ledigt...

Liknande trådar

IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
581
Senast: em-pirre
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka