C
Cettan
Inatt blev jag mormor! Fem små kattungar har det tittat ut. Lite fundersam på om det inte finns en till där inne, men sista ungen kom ut strax efter kl 5 inatt och det har fortfarande inte kommit ut någon sjätte kattunge så det kan hända att det bara var fem. Det är första gången för både mig och katten. Väldigt spännande men jag är lite orolig också. En av dem är mycket mindre än de andra och ligger mest stilla när de andra kravlar omkring i en hög på varandra. Undrar om den kommer att klara sig. Kattmamman är inte så mycket hos dem heller så jag vet inte om de får dia ordentligt. Hur får man henne att vara kvar där? Sen det största problemet. Jag har en till vuxen katthona som också ska ha snart. Men hon försöker stjäla kattungarna och äta upp dem. Och nej, hon vill inte bara ta dem o ha som sina enga, det är stor skillnad på när riktiga mamman flyttar runt dem med munnen och när Nicky tar dem. Hon gör precis som med möss. Och tyvärr låter kattmamman henne komma in i lådan hela tiden så jag måste sitta och vakta. Hur gör man i en sådan här situation? Jag bor i en liten etta utan dörrar så nu är hon instäng på toaletten, men det är ju stressande för henne vilket inte är så bra eftersom hon också ska ha snart. Och så skriker hon hela tiden vilket stressar mamman. Någon som har några goda råd?