S
strösslet
hej! jag har två katter som är lite mindre än ett halvår. en maincoon/helig birma och den andra är väl en bondkatt med inslag av siames (tror ja iaf) nu är de så här att jag bor i en lägenhet på landet nära "stor skogen" hon ja hyr lägenheten bor bredvid och har två vuxna katter. nu vänder jag mig till dig/er som värkligen har hafft katt hela livet och är van. jag har inte släppt ut dem ännu men de börjar gå mig på nerverna de har sådan energi o härjar runt o förstör o välter saker hela tiden. jag undrar kan ja släppa ut dem nu? iofs har de juh inte nån vinterpäls men maincoon/helig birma har juh tjock lång päls. och jag anser att hon är mogen att gå ut men inte bondkatten ( som är några veckor yngre) ska ja släppa ut båda eller ska ja vänta tills båda är "mogna" så de har varandra ute?
och kommer de tillbaka ? men gammelkatt som ja lämnat hos mamma som vi släppte ut efter en sommar i koppel försvann ett dygn o hade ja inte hittat henne under vedboden hade hon nog inte kommit fram. jag vet att jag är mesig, men de är juh mina älsklingar.
och ett annat problem är att de luktar nå hemskt ur deras kattlåda. alltså kisset, jag gör rent de 1-2ggr om dagen men de stinker värkligen, dels därför jag vill ha ut dem åxå.
snälla hjälp mig jag vill inte att de ska försvinna men ja klarar snart inte av att ha dem inne pga deras energi
(vill tillägga att de ska bli in/ut katter så småningom men när?? )
kram på er alla kattälskare!
och kommer de tillbaka ? men gammelkatt som ja lämnat hos mamma som vi släppte ut efter en sommar i koppel försvann ett dygn o hade ja inte hittat henne under vedboden hade hon nog inte kommit fram. jag vet att jag är mesig, men de är juh mina älsklingar.
och ett annat problem är att de luktar nå hemskt ur deras kattlåda. alltså kisset, jag gör rent de 1-2ggr om dagen men de stinker värkligen, dels därför jag vill ha ut dem åxå.
snälla hjälp mig jag vill inte att de ska försvinna men ja klarar snart inte av att ha dem inne pga deras energi
(vill tillägga att de ska bli in/ut katter så småningom men när?? )
kram på er alla kattälskare!