Hjälp! Jag behöver råd!

A

Amanty

Min katt, en blandras har varit väldigt hängig, hon äter knappt nått, dricker visserligen vatten, men är jättemager och ligger bara hela tiden, vi har provat att avmaska med Axilur, trejde behandligsdagen idag, hon har hostat hest en del, och jamar när man tar i henne precis som om hon är öm i kroppen, vad kan det vara för något? Har hon inte blivit bättre till på måndag ska jag ta henne till veterinären, vill ju utesluta att det är mask först. Men vad tror ni? :(

Sv: Hjälp! Jag behöver råd!

Ta kontakt med vet redan imorgon, vänta inte tills måndag.
Lycka till

Sv: Hjälp! Jag behöver råd!

Du kan dessutom ge henne flytande mat. Du vet ju att du kan tvångsvattna i nödfall? doseringsspruta, pipett, eller sugrör, in i mungipan, blåsa försiktigt tvärs över munnen, INTE rakt ner i halsen.

På samma sätt kan du ge vattnig mat. Buljong kokt på kött och animalisk fett, mixat mat, tunn potatis-pure med smör i, välling på kokt mjölk* med smör och äggula i, den typen.

Om hon är en som inte tål mjölk använd låglaktosmjölk, eller grädde.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 332
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Säng
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur